مراقبت از پوست

درمان عرق کف دست و پا و زیر بغل با یک روش فوق العاده و تضمین شده

درمان عرق کف دست و پا و زیر بغل با یک روش فوق العاده و تضمین شده

اگر شما هم جز افرادی هستید که از تعریق زیاد در ناحیه کف دست کف پا و یا زیر بغل کلافه شده‌اید این مقاله برای شما تهیه شده است.

همانطور که می‌دانید تعریق یک رخداد طبیعی در بدن است که در مواقعی مانند ورزش و یا بالا رفتن دمای هوا در بدن انسان اتفاق می‌افتد.

ولی گاهی میزان تعریق در برخی افراد از حالت عادی بیشتر می شود که این موضوع باعث ناراحتی و کلافگی ودر بعضی از مواقع کاهش اعتماد به نفس در افراد می‌شود. تعریق زیاد در افراد دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد.

از جمله این عوامل می‌توان به:

پرکاری تیروئید

دیابت یا پایین بودن قند خون

اختلال در سیستم عصبی

چاقی

اضطراب و استرس زیاد

نارسایی قلبی

بارداری

بیماری تنفسی

و غیره اشاره کرد.

به هر حال برای درمان این مشکل باید به پزشک مراجعه کرد چرا که علت اصلی بروز تعریق زیاد باید از طریق معاینات پزشکی بررسی و درمان شود. البته پس از معاینه توسط پزشک در کنار توصیه و درمان جهت علت اصلی بروز این مشکل استفاده از برخی از محصولات ضد تعریق توسط پزشکان توصیه می‌شود.

یکی از مهم‌ترین و بهترین محصولات در این زمینه ضد تعریق درایسول است.این محصول از معتبرترین برندهایی است که محصولات ضدتعریق خود را با کیفیتی عالی و البته کارایی بالا عرضه می‌کند. این برند در اکثر کشورهای دنیا شناخته شده و موردتایید پزشکان و متخصصان است

که در حال حاضر در بازار ایران با سه مدل مختلف شامل:

ضد تعریق درایسول مدل اکسترا

ضد تعریق درایسول مدل رگولار

ضد تعریق درایسول مدل مایلد

می باشند و هر کدام کارایی متفاوتی دارد،ضد تعریق مدل اکسترا مناسب زیر بغل کف دست و پا ضد تعریق درایسول مدل رگولار مناسب انواع پوست‌های حساس و درایسول مایلد مناسب صورت و گردن می باشد.

چرا باید برای درمان تعریق زیاد اقدام کنیم:

1-عفونت:

افرادی که زیاد عرق می‌کنند بیشتر مستعد ابتلا به عفونت پوست هستند.

۲-بوی بد بدن:

افزایش تعریق و رطوبت ناشی از آن باعث بروز بوی بد در بدن می شود.

۳-اثرات اجتماعی و روحی ‌های ناشی از عرق و لباس‌های خیس می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس شود.

درمان خانگی تعریق زیاد چیست:

سرکه سیب:
سرکه سیب خاصیت رطوبت دهی داشته و تعادل PH را در بدن حفظ می‌کند.همچنین سرکه سیب می‌تواند به کنترل تعریق کمک کند.برای درمان عرق زیر بغل با داروی گیاهی می‌توانید زیر بغل را شسته و سپس پنبه را به سرکه سیب آغشته و روی منطقه عرق بمالید. بهتر است این کار شب انجام شود و اجازه دهید سرکه از شب تا صبح روی پوست باقی بماند، سپس آن را آب‌کشی کنید.

جوش‌شیرین:
ازآنجایی‌که جوش‌شیرین قلیایی می‌باشد می‌تواند اسید را در بدن به تعادل برساند.این ماده سفیدرنگ با تنظیم PH بدن موجب کاهش عرق در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود و با جذب بو همانند یک ضد تعریق طبیعی عمل می‌کند. می‌توانید جوش‌شیرین را با نصف فنجان آرد ذرت، سودا، و 2 تا 3 قطره اسطوخودوس ترکیب کرده و به بدن بمالید تا هم تعریق بدن کاهش یابد و هم بوی نامطبوع عرق از بین برود. بعد از چند دقیقه محل را با یک پارچه ی تمیز خشک‌کنید.

روغن نارگیل:
اگر بدن شما از عرق کردن زیاد رنج می‌برد، آن را با روغن نارگیل ماساژ دهید.حتی برای جلوگیری از عرق زیر بغل و عرق دست‌وپا نیز می‌تواند از این روغن استفاده کرد.با عطر فوق‌العاده و سبکی که روغن نارگیل تولید می‌کند بوی بد عرق هم از بین می‌رود. برای ساختن دئودورانت خانگی می‌توانید روغن نارگیل را با سودا، اسطوخودوس ترکیب کنید.

چای سیاه:

چای سیاه حاوی اسید تانیک است که دو خاصیت ضد تعریق و رطوبت دهی را در خود دارد.برای استفاده، 2 عدد چای کیسه‌ای را در 3 لیوان آبی که به نقطه‌جوش نرسیده باشد، قرار دهید و بعد از خنک شدن به مدت 10 تا 20 دقیقه بروی نقطه تعریق بگذارید.

مریم‌ گلی:
این گیاه خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و مانع تعریق زیاد می‌شود.برای از بین رفتن عرق کف پا می‌توانید 2 قاشق چای‌خوری مریم‌گلی خشک‌شده را در تشت آب گرم ریخته و پای خود را به مدت 20 دقیقه در آن قرار دهید.

جادوی درخت فندق:
برگ و پوست بوته فندق حاوی ترکیبات مفیدی مانند تانن ها، اسید گالیک، فلاونوئیدها و روغن‌های ضروری می‌باشد. که با کاهش ضخامت پوست

و با خاصیت رطوبت دهی قوی یک مبارز قوی در برابر عرق کردن زیاد بدن می‌باشد. اگر از تعریق زیاد صورت کلافه شده‌اید کافی است پنبه‌ای را به روغن فندق آغشته و صورت خود را با یک‌لایه از این روغن بپوشانید. استفاده از این روغن در موارد مشابه و برای عرق زیر بغل، عرق کف دست وپا نیز ممکن خواهد بود .

ژل آلوئه ورا:
آلوئه‌ورا اثر خنک‌کنندگی داشته و مالیدن ژل آن بروی پوست موجب تنظیم دمای بدن شده و تعریق زیاد را از بین می‌برد. در مواردی مثل آفتاب‌سوختگی نیز می‌توان از ژل آلوئه‌ورا استفاده کرد. عرق کردن، فرایند طبیعی بدن است، اما تعریق زیاد بسیار ناراحت‌کننده است. زیاد عرق کردن بدن موجب رشد میکروب بر روی پوست شده که می‌تواند بیماری‌های پوستی را ایجاد نماید.

البته موارد بالا هیچ کدام تضمین شده نیست و بهترین راه درمان عرثق کردن بیش از حد مراجعه به پزشک به همراه استفاده از ضد تعریق درایسول است

جهت درمان خانگی و گیاهی تعریق زیاد راه حل تضمین شده ای وجود ندارد ولی بصورت کلی در کنار موارد بالا با اجرای توصیه های زیر هم می توان تعریق زیاد را تا حدودی کنترل نمود:

۱-روزانه دوش بگیرید.

۲-از کفش(چرم بهتر است) و جوراب ساخته شده از مواد طبیعی استفاده کنید.

3-لباس‌های خود را با فاصله کم عوض کنید.

4-غذاهای تند نخورید.

5-از لباس‌های نخی استفاده کنید.

علت تعریق کف دست و پا و زیر بغل در نوجوانی:

همانطور که می‌دانید دوران بلوغ در دختر و پسر زمانی است که مهم‌ترین ویژگی آن تغییرات هورمونی در بدن است بدن انسان در دوران بلوغ دچار تغییرات بنیادی می‌شود تغییر صدا روییدن مو رشد سینه رشد قد و البته تغییرات هورمونی هم باعث افزایش تعریق در بدن می شود.

جهت درمان عرق کف دست و پا در دوران بلوغ می توانید همان روش هایی که در بالا اشاره شد استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *