محصولات بهداشتی

کاپ قاعدگی چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

کاپ قاعدگی

کاپ قاعدگی چند سالی است در بازار لوازم بهداشتی و آرایشی مورد استفاده بانوان قرار میگیرد. این نمونه محصول، به دلایل متنوعی مورد استفاده افراد قرار می گیرد. هر فرد در سیکل قاعدگی خود، روشی را برای رعایت اصول بهداشتی خود در نظر دارد. بسیاری از افراد از انواع نوار های بهداشتی استفاده می کنند، تعداد تامپون را مورد نظر دارند. در این میان نیز، برخی از انواع کاپ های موجود در بازار استفاده می کنند. این نمونه محصولات، دارای مزایا، معایب مخصوص به خود هستند. در این میان بسیاری از بانوان با این نمونه محصول آشنا نیستند و از آن استفاده نمی کنند. همچنین شیوه و نحوه صحیح استفاده و تمیز نمودن آن را نیز نمی دانند. در این متن به همه این موارد خواهیم پرداخت و این نمونه اطلاعات را دراختیارتان قرار خواهیم داد.

کاپ قاعدگی چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

کاپ قاعدگی، محصولی برای جمع آوری خون در دوره پریودی در بانوان است. این نمونه محصول را با نام فنجان قاعدگی نیز می شناسند. این محصول از جنس سیلیکون قابل شست و شو است و بدین منظور می توانیم عنوان کنیم که هیچ گونه میکروب و آلودگی در صورت شست و شو مداوم، به رحم انتقال پیدا نمی کند. هر کاپ در 8 الی 12 ساعت مورد استفاده قرار می گیرد و هر چند ساعت یکبار باید آن را تعویض نمایید. با در نظر داشتن این نکته بهتر است برای خرید چند کاپ اقدام کنید. این نمونه محصول به شکل زنگوله است و از دو بخش اصلی تهیه شده است. استفاده از این نمونه محصول هیچ گونه دردی ندارد. برای آن که بدانید باید از این نمونه محصول چگونه استفاده کنید، بهتر است ابتدا روی جعبه محصول را مطالعه نمایید. با نحوه استریل، شست و شو آن آشنا شوید و ابتدا موارد عنوان شده را در نظر بگیرید.

نحوه استفاده صحیح

در ابتدا دست های خود را با آب و صابون بشویید. برای استفاده ابتدا قسمت بالای کاپ قاعدگی را که شکل فنجان دارد، تا نمایید. تا نمودن این نمونه فنجان ها دارای اصول خاصی است. برای نمونه میتوانید دو طرف فنجان را به یکدیگر فشار دهید و بیضی ایجاد نمایید. سپس آن را تا کنید تا شبیه U یا C شود. سپس می توانید به حالت چمباته زده بنشینید و به آرامی کاپ را به داخل واژن فشار دهید. در انتها باید به سمت پایین کمر آن را بکشید. راه دیگر ورود فنجان به داخل واژن شکل هفت انگلیسی است. برای این کار دو طرف فنجان را به هم نزدیک کنید. سپس از چسبیدن آنها به یکدیگر می توانید، یک سمت آن را به ساقه کاپ نزدیک کنید، شبیه 7 انگلیسی، در این حالت نوک آن را وارد واژن و قسمت های دیگر را به آرامی وارد نمایید. در نظر داشته باشید در زمان استفاده نحوه تنظیم نمودن کاپ با دهانه واژن نکته ای مهم خواهد بود.

کاپ قاعدگی

ساختار کلی کاپ ها

کاپ قاعدگی مورد استفاده بانوان از دو قسمت کلی تهیه شده است. ابتدایی ترین قسمت فنجان آن است که خون در درون آن جمع می گردد. قسمت بعدی ساقه کاپ است که به وسیله آن می توانید کاپ را برای تخلیه خون جمع آوری شده، بیرون بکشید. هر دو این قسمت ها از یک جنس هستند و معمولا شکل کلی تمامی این محصولات با یکدیگر یکی است. تنها تفاوت موجود را می توانیم در سایزبندی این محصولات مشاهده نماییم.

سایز کاپ قاعدگی مد نظر خود را بدانید

بسیاری از افراد بر این باورند که کاپ قاعدگی دارای یک سایز است. این در حالی است که کاپ ها نیز دارای سایز بندی هستند. در این حالت در زمان خرید کاپ قاعدگی باید به سایز آن توجه نمایید. در صورت خرید کاپ کوچک و استفاده از آن ممکن است خون جمع شده تخلیه شود و کاپ خارج گردد. همچنین در صورت خرید کاپ قاعدگی بزرگتر امکان ایجاد آسیب برای دیواره واژن وجود دارد. برای زنانی که هنوز باردار نشده اند، کاپ های کوچکتر مناسب است. بانوانی که بالای 30 سال سن دارند و بچه دار شده اند، کاپ های بزرگتر را باید تهیه و خریداری کنند. در زمان خرید باید به سن، طول دهانه رحم، داشتن و یا نداشتن زایمان طبیعی و … توجه نمایید تا سایز مورد نظر را تهیه کنید. در نظر داشته باشید می توانید برای استفاده و سایزبندی با پزشک زنان خود مشورت نمایید.

کاپ قاعدگی

مزایای استفاده از انواع کاپ ها

این نمونه کاپ ها مانند هر محصول دیگری دارای مزیت ها و معایبی هستند. از مزیت های این نمونه کاپ ها و لوازم بهداشتی مخصوص بانوان، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. با استفاده از این محصول می توانید هزینه های خرید تامپون و نوار بهداشتی خود را کاهش دهید.
  2. این محصول، سبب می شود تا از آلودگی محیط زیست جلوگیری شود.
  3. فنجان ها به آسانی مورد استفاده قرار میگیرند و راحت تر از باقی موارد هستند.
  4. امکان نشتی در این نمونه محصولات در صورت استفاده صحیح وجود ندارد.
  5. سبب خشکی واژن نمی شوند.
  6. می توانید به ورزش های آبی خود مانند شنا، رفتن به حمام و … نیز ادامه دهید.

با در نظر داشتن این نمونه مزیت ها، می توانید برای خرید کاپ قاعدگی اقدام نمایید و در صدد سلامتی خود و پاکسازی محیط زیست برآیید.

معایب استفاده از انواع کاپ قاعدگی

معایب نیز از دیگر ویژگی هایی است که می توانیم در همه محصولات آن را مشاهده کنیم. به همین دلایل است که افراد زیادی از استفاده این نمونه محصول پرهیز می کنند. البته در نظر داشته باشید معایب نیز قابل بررسی و از بین بردن هستند. از معایب کاپ قاعدگی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. در زمان ابتدایی استفاده از این محصول، امکان نشتی و عدم استفاده صحیح از آن وجود دارد.
  2. امکان درست انتخاب نمودن سایز مورد نظر در دفعات ابتدایی سخت است.
  3. افراد دارای خونریزی شدید باید مرتب در حال تعویض باشند و ممکن است نشتی را احساس کنند.
  4. امکان ابتلا به انواع عفونت ها مانند سندروم شوک سمی وجود دارد، با رفع آلودگی می توانید از این مورد جلوگیری نمایید.
  5. امکان ایجاد آلرژی و یا تحریک واژن در زمان استفاده وجود دارد.
  6. تخلیه آن در ابتدایی ترین روز های استفاده آسان نیست و امکان تخلیه با سرعت وجود دارد.

با در نظر داشتن این موارد نیز می توانید برای خرید و یا عدم خرید این محصول تصمیم جدی بگیرید. در نظر داشته باشید برای رفع آلودگی ها و عفونت ها، می توانید نحوه صحیح شست و شو و استریل نمودن این محصول را در نظر داشته باشید. همچنین در زمینه سایزبندی و موارد دیگر نیز می توانید با پزشک مخصوص زنان صحبت نمایید.

کاپ قاعدگی

در زمان خرید کاپ قاعدگی بهتر است به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد دارید کاپ قاعدگی تهیه نمایید بهتر است نکاتی را مانند موارد زیر در نظر داشته باشید:

  1. قیمت این محصول را بررسی کنید.
  2. سایز مورد نظر خود را بعد از دریافت مشاوره از پزشک خود بدانید.
  3. کیفیت کاپ و سیلیکون آن را بررسی نمایید.
  4. از بهترین برند های تولید کننده برای خرید این محصول اقدام نمایید.
  5. دستورات لازم را که بر روی بروشور داخل بسته وجود دارد مطالعه نمایید.
  6. نحوه استریل نمودن صحیح این کالا را مورد بررسی قرار دهید.
  7. تفاوت تامپون، کاپ و نوار را بدانید.

با در نظر داشتن این موارد می توانید بهترین نمونه کاپ قاعدگی موجود در داروخانه های اینترنتی و حضوری را تهیه نمایید. همچنین می توانید برای خرید به سایت های فروشگاهی لوازم بهداشتی معتبر مراجعه نمایید.

نحوه خارج نمودن کاپ

برای خروج کاپ قاعدگی از بدن و واژن باید ابتدا کمی به حالت نشسته قرار بگیرد. در بسیاری از موارد، افراد فشار وارد شده بر دیوارهای واژن را نیز عاملی موثر می دانند. با استفاده از انگشت اشاره و شست، دست خود را به داخل واژن وارد نمایید. ساقه فنجان را با دو انگشت بگیرید و به آرامی پایین بکشید. در انتهای ساقه فنجان را فشار دهید تا به راحتی فنجان را خارج نمایید. سعی کنید در زمان خروج، تمامی مدت، کاپ را صاف نگه دارید. در این حالت می توانید خون موجود در کاپ را تخلیه نمایید و بعد از استریل نمودن، می توانید دوباره از آن استفاده کنید.

کاپ قاعدگی

نحوه صحیح استریل و تمیز نمودن کاپ ها

برای استفاده مجدد از کاپ قاعدگی بهتر است آن را استریل نمایید. برای شست و شوی اصولی بهتر است از آب و صابون استفاده نمایید. همچنین برای استریل نمودن می توانید بین هر بار استفاده کاپ را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب جوش بجوشانید. در این حالت می توانید برای دفعات بعدی از این نمونه محصول بدون نگرانی از ایجاد عفونت استفاده نمایید.

خرید کاپ قاعدگی از بهترین سایت ها و بهترین نمونه برند ها

اگر قصد دارید برای خرید اینترنتی این نمونه محصولات اقدام نمایید، ابتدا باید بهترین نمونه سایت را انتخاب کنید. سایت های معتبر که بهترین نمونه محصولات را به بازار عرضه می کنند، می توانند بهترین گزینه باشند. در این حالت در خانه، محل کار خود و در هر جای دیگری که هستید، می توانید تنها با یک کلیک ساده، برای خرید نهایی اقدام نمایید. در زمان خرید به کیفیت، برند، قیمت و معتبر بودن سایت دقت نمایید. در این حالت می توانید بهترین نمونه محصول را تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *