بهداشت جنسی

ژل تاخیری بهتر است یا اسپری تاخیری؟

اسپری تاخری و ژل تاخیری

علاوه بر کاندوم‌های تاخیری، اسپری و ژل تاخیری نیز وجود دارد. یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از آقایان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکل زود انزالی و نرسیدن به اوج لذت جنسی در رابطه است. برای حل این مشکل راهکارهای مختلفی وجود دارد. کاندوم‌های تاخیری، قرص‌های افزایش رابطه جنسی، ژل‌های تاخیری، اسپری‌های تاخیری و غیره برخی از راهکارهای جلوگیری از زود انزالی هستند. در این مقاله از فروشگاه ویتالوکس قصد داریم به سوال ژل تاخیری بهتر است یا اسپری تاخیری؟ پاسخ دهیم. برای آشنایی بیشتر با این محصولات و درک تفاوت‌های آن‌ها این مقاله را دنبال کنید.

ژل تاخیری بهتر است یا اسپری تاخیری؟

شرایط سخت زندگی، استرس، فشار کار، مشکلات اقتصادی و غیره از مواردی هستند که در جنبه‌های مختلف زندگی افراد تاثیرات منفی می گذارند. یکی از این تاثیرات در خصوص کاهش مدت زمان رابطه جنسی و زود انزالی است. زود انزالی علاوه بر اینکه در زندگی شخصی فرد تاثیر می‌گذارد، سبب نارضایتی طرف مقابل و مشکلات زناشویی خواهد شد. برخی از آقایان برای رفع این مشکل به مصرف قرص‌های افزایش رابطه جنسی روی می‌آورند. اما در واقع راه‌های بهتری نظیر اسپری و ژل تاخیری نیز وجود دارد. در ادامه قصد داریم به معرفی و مقایسه این دو محصول ‌بپردازیم:

میزان لیدوکائین در اسپری و ژل تاخیری

در پاسخ به سوال ژل تاخیری بهتر است یا اسپری تاخیری؟ در وهله اول باید بگوییم که اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها در میزان لیدوکائین استفاده شده در ساخت این محصولات هستند. بنابراین، می‌توان گفت که هر فرد متناسب با شرایط خود باید استفاده از اسپری یا ژل تاخیری را انتخاب کند. درصد لیدوکائین استفاده شده در اسپرهای تاخیری معمولاً حدود 10 درصد است.

این مقدار لیدوکائین نسبتاً زیاد است، به گونه‌ای که از آن می‌توان برای بی حسی دندان یا هر چیز دیگری استفاده کرد. بنابراین، می‌توان گفت که این مقدار از لیدوکائین برای افرادی مناسب است که در وضعیت حاد زود انزالی به سر می‌برند و می‌خواهند به طور کامل آلت تناسلی خود را بی حس کنند. اما ژل‌های تاخیری تنها حاوی 2 درصد لیدوکائین هستند که بی حسی بسیار کمتری را در مقایسه با اسپری ایجاد می‌کند. امروزه ژل‌های گیاهی تاخیری جدیدی نیز وارد بازار شده‌اند که فاقد لیدوکائین بوده و تنها مدت زمان رابطه زناشویی را افزایش می‌دهند.

ساختار متفاوت ژل و اسپری تاخیری

به دلیل آن که در ساخت اسپری تاخیری از هوای فشرده و الکل استفاده می‌شود، هنگام استفاده در برخورد با پوست چند ثانیه احساس سوزش ایجاد می‌کند. دلیل این سوزش میزان بسیار بالای لیدوکائین است؛ زیرا لیدوکائین تاثیر زیادی بر روی اعصاب گذاشته و پس از گذشت چند ثانیه موضع مورد نظر را بی حس می‌کند. برخی آقایان علاوه بر زودانزالی دارای قدرت نعوظ بسیار پایینی نیز هستند.

اسپری تاخیری

به همین دلیل به افرادی که از این مشکل نیز رنج می‌برند پیشنهاد می‌شود که به هیچ عنوان از اسپری تاخیری استفاده نکنند. زیرا درصد بالای لیدوکائین موجود در اسپری به شدت قدرت نعوظ را کاهش می‌دهد. اما در مقابل تمامی ژل‌های تاخیری بر پایه آب بوده و فاقد الکل هستند. به علاوه به دلیل وجود درصد بسیار پایین لیدوکائین در ساختار آن‌ها، نه تنها بی حسی شدید ایجاد نمی شود بلکه احساس سوزشی نیز به وجود نمی‌آورند.

محل استفاده اسپری و ژل تاخیری

تفاوت دیگر اسپری و ژل تاخیری در محل استفاده آن‌ها است. برای استفاده از اسپری تاخیری باید خیلی با دقت آن را از زیر کلاهک آلت تا قبل از بیضه‌ها اسپری کنید. نکته مهمی که وجود دارد این است که اسپری نباید با بیضه‌ها و یا مجاری ادرار برخورد داشته باشد. در استفاده از ژل محدودیتی وجود ندارد و باید آن را به خوبی در سرتاسر آلت تناسلی و بیضه‌ها پخش کنید. برای پاک کردن اسپری و ژل از روی دست باید از آب استفاده شود و پاک کردن اسپری با آب آسان‌تر است.

تفاوت در مدت زمان تاثیرگذاری

از دیگر تفاوت‌های اسپری و ژل تاخیری می توان به مدت زمان تاثیر گذاری آن‌ها اشاره کرد. زمان استفاده از ژل باید 20 الی 25 دقیقه و اسپری 10 الی 15 دقیقه قبل از دخول باشد. دلیل تفاوت در این مدت زمان، مقدار متفاوت لیدوکائین استفاده شده در این دو محصول است. به طور کلی می‌توان گفت که از لحاظ ماندگاری نیز مدت زمان تاخیر در اسپری‌ها بیشتر از ژل‌ها است.

اسپری تاخیری

عوارض جانبی اسپری و ژل تاخیری

اما در خصوص پاسخ به سوال اینکه در خصوص عوارض جانبی ژل تاخیری بهتر است یا اسپری تاخیری؟ باید گفت که هر دوی این محصولات در صورت استفاده نادرست مانند هر محصول دیگری می‌توانند مضر باشند. از عوارض آن می‌توان به ایجاد وابستگی زیاد پس از مدت زمان طولانی و طولانی شدن مدت زمان انزال بیش از حالت نرمال اشاره کرد. برخی افراد آنقدر به این محصولات وابسته می‌شوند که برای هر نوع رابطه‌ای خود را وابسته به استفاده از ژل یا اسپری تاخیری می‌بینند. همچنین عدم استفاده درست و بیش از حد از این محصولات ممکن است زمان رابطه را به قدری طولانی کند که سبب ایجاد خستگی و نارضایتی زوجین شود.

سخن آخر

هنگامی که سوال ژل تاخیری بهتر است یا اسپری تاخیری؟ مطرح می‌شود تنها چیزی که به ذهن می‌رسد این است که کاربرد هر دو افزایش مدت زمان رابطه است و نباید تفاوتی داشته باشند. اما به طور کلی طبق موارد گفته شده در این مقاله متوجه تفاوت اسپری و ژل تاخیری در کاربرد می‌شویم. به عنوان نکته پایانی توجه داشته باشید که در واقع اسپری‌های تاخیری به دلیل داشتن لیدوکائین بالا تنها مناسب افرادی است که در وضعیت حاد جنسی قرار داشته و علاوه بر آن مشکلی در قدرت نعوظ نیز نداشته باشند. اما اگر جزو افراد معمولی هستید و تنها قصد دارید که برای لذت بیشتر مدت زمان رابطه خود را افزایش دهید پیشنهاد فروشگاه لوازم جنسی ویتالوکس به شما استفاده از ژل‌های تاخیری است. شما می‌توانید در ویتالوکس برند مورد نظر خود از جمله کدکس، کاپوت، ایموشن، سیمپلکس را انتخاب کرده و بسته خود را به صورت کاملاً محرمانه درب منزل خود تحویل بگیرید.

1 دیدگاه در “ژل تاخیری بهتر است یا اسپری تاخیری؟

  1. Avatar of محمدرضا محمدرضا گفت:

    با درود و وقت بخیر،
    بعد این همه مطالب که خوندم سرانجام متوجه نشدم که :
    ۱_ فرق ژل و کرم چیه⁉️🤔
    ۲_ کرمی که در درجه اول تاخیری بیاره و در درجه دوم نعوظ هم داشته باشه (حالا بزرگ کننده و کلفت کننده نخواستیم، بماند) آیا تو بازار وجود داره و چیه ⁉️🤔 (جگوار، لارگو، مکس من و … )
    با سپاس از پاسخ پر مهر تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *