مراقبت از پوست

نقد و بررسی کرم ژل مرطوب کننده آردن سبوما SUBUVISE

کرم ژل آردن سبوما

در این مقاله نقد کرم ژل سبوما آردن SUBUVISE یا کرم ژل مرطوب کننده و بازسازی کننده سبوما را براساس ترکیبات تشکیل دهنده می‌خوانید.

یکی از محصولات برند آردن کرم ژل سبوما آردن SUBUVISE است که دارای خاصیت بارسازی کنندگی است. در ادامه این مقاله به نقد و بررسی این محصول می پردازیم.

معرفی برند آردن سبوما

یکی از باسابقه ترین لابراتوارهای ایرانی که به صورت تخصصی به تولید محصولات مراقبت از پوست و مو و سایر محصولات بهداشتی می پردازد، لابراتوار پارس حیان است. برندهای تولید شده توسط این لابراتوار عبارتند از: آردن، هیدرودرم، فولیکا، بایومارین، درماسیف و سان سیف. برند پرطرفدار آردن از سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرد. هدف این برند برطرف کردن نیاز مصرف کنندگانی است که به دنبال محصولات تخصصی مراقبت های بهداشتی و درمانی پوست هستند. در حال حاضر محصولات برند آردن در یکی از 4 نوع زیر تولید و به بازار عرضه می شود.

محصولات آردن سبوما حاصل 35 سال دانش و تجربه در فرمولاسیون و تولید ترکیبات مراقبت پوستی و همچنین استفاده از تجربیات پزشکان متخصص پوست است. تمامی محصولات سبوما که مختص رفع نیازهای پوست های چرب و مستعد آکنه طراحی و تولید شده مجموعه کاملی جهت شستشوی صورت و بدن، کمک به درمان آکنه های پوستی و حفظ و ارتقاء وضعیت هیدرشن پوست است. کرم ژل مرطوب کننده آردن سبوما یکی از این محصولات کاربردی و پرطرفدار است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کرم ژل مرطوب کننده و بازسازی کننده سبوما

شرکت تولید کننده آردن سبوما مدعی است که کرم ژل مرطوب کننده آردن سبوما به دلیل داشتن فرم ژل به حفظ رطوبت و آبرسانی پوست های چرب، حساس، خشک و تحت درمان کمک می کند. همچنین این محصول خشکی های به وجود آمده در زمان مصرف و حتی پس از مصرف قرص راکوتان را التایم می دهد. کرم ژل آردن سبوما ترشح میزان چربی پوست را کنترل کرده و ظاهری مات بر روی پوست ایجاد می کند. با استفاده از این محصول خشکی های اکتسابی پوست با تنظیم ترشح غدد سبابه تنظیم و در پی آن لایه هیدرولیپیدیک پوست ترمیم شده و حالتی مات بر روی پوست ایجاد می شود.

کرم ژل آردن

سایت آردن سبوما ترکیبات به کار رفته در محصول کرم ژل مرطوب کننده خود را به صورت جداگانه در دو لیست ترکیبات فعال و مواد موثر و سایر ترکیبات معرفی کرده است. ما نیز در ادامه هر یک را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

ترکیبات فعال کرم ژل مرطوب کننده آردن سبوما

 

  1. هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid)

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid (HA اولین ترکیب فعال به کار رفته در ژل کرم مرطوب کننده فاقد چربی آردن است. این ترکیب از فاکتورهای مهم مرطوب کنندگی طبیعی پوست است. هیالورونیک اسید یک هیدروکربن طبیعی است که مقدار زیاد آن در ماتریکس خارجی سلول و سایر بافت های بدن نظیر استخوان ها، غضروف ها و چشم ها وجود دارد.

این هیدروکربن یک هومکتانت یا همان جاذب آب است که می تواند تا 1000 برابر وزن خود، آب در خود نگه دارد؛ همین امر سبب شده تا هیالورونیک اسید به عنوان یک آبرسان موثر برای تمامی پوست ها به حساب آید.

این ترکیب موثر همچنین به ترمیم پوست کمک کرده و در برابر عوامل محیطی یک دفاع آنتی اکسیدانی ایجاد می کند. به دلیل ترمیم و بازسازی سد دفاعی پوست توسط هیالورونیک اسید، توانایی پوست در برابر حفظ رطوبت بسیار زیاد بالا می رود.

  1. سرامید۳ (Ceramide III)

ترکیب موثر بعدی در کرم ژل آردن سبوما سرامید3 است. سرامید مهم ترین جزء تشکیل دهنده لایه شاخی ایپدرم پوست است. سرامید با کمک کلسترول و اسیدهای چرب یک لایه غیر قابل نفوذ و ضد آب ایجاد کند. با ایجاد این لایه نه تنها از خروج آب جلوگیری می شود بلکه مانع از ورود میکروارگانیزم‌ها به پوست نیز می شود.

نقش مهم سرامیدها تنظیم گردش سلولی پوست، التیام بخشیدن و ترمیم آسیب های پوستی است. همچنین با ایجاد دیواره ضد آب از خروج آب از اپیدرم نیز جلوگیری می کند.

سرامیدها انواع گوناگونی دارند و تا سال 2014 بیش از 340 گونه خاص از آن ها شناسایی شده اند.

  1. کاپریلویل‌گلیسین (Capryloyl Glycine)

کاپریلویل‌گلیسین ترکیب فعال بعدی بکار رفته در کرم ژل مرطوب کننده آردن سبوما است. این ترکیب یک آمینواسید لیپید و از اجزای ساختار پروتئین پوست است. این ساختار سبب شده تا Capryloyl Glycine نقش مهمی در متابولیسم سلولی و تامین رطوبت پوست داشته باشد. از خواص این ترکیب فعال می توان به ساخت کلاژن، تنظیم اسیدیته پوست و متعادل کردن PH پوست، جلوگیری از ضخیم شدن پوست و جلوگیری از رشد میکروب ها اشاره کرد.

  1. سالیسیلیک اسید (Salicylic acid)

ترکیب فعال به کار رفته بعدی در ژل کرم مرطوب کننده آردن سبوما سالیسیلیک اسید است. سالیسیلیک اسید یک ترکیب محلول در چربی بوده و چربی های پنهان شده در تمامی منافذ پوست را در خود حل می کند و به این روش چربی پوست را کنترل می کند و از بسته شدن منافذ در پوست های خشک جلوگیری می کند. این ترکیب همچنین خاصیت ضد التهابی و ضد قرمزی پوست را داراست و همین امر سبب شده تا افراد با پوست های حساس بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

کرم ژل مرطوب کننده آردن سبوما ۲۲۲۲

  1. گلیکولیک اسید (Glycolic Acid)

ترکیب بعدی کرم ژل مرطوب کننده سبوما آردن گلیکولیک اسید، از جمله آلفاهیدروکسی اسیدهاست که از عصاره نیشکر به دست می‌آید. این ترکیب با لایه‌برداری ملایم از تجمع سلول‌های مرده پوست در منافذ و ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند.

  1. زینک گلوکونات (Zinc Gluconate)

زینک گلوکونات (Zinc Gluconate) به کار رفته در ترکیب این ژل کرم مرطوب کننده نیز خاصیت ضد باکتری داشته و به تنظیم ترشح سبوم از طریق مهار کردن آنزیم آلفاردوکتاز 5، می پردازد؛ همین امر سبب شده تا این ترکیب برای پوست های چرب و مستعد آکنه بسیار مفید باشد. خاصیت ترمیم کنندگی و ضد التهاب از دیگر ویژگی های زینک گلوکونات است.

  1. لاکتیک اسید (Lactic Acid)

پس از گلیکولیک اسید، لاکتیک اسید دومین آلفاهیدروکسی اسید مشهوری است که با لایه برداری سلول های مرده پوست را از بین می برد. همچنین این آلفاهیدروکسی دارای ضد پیری نیز می باشد. مولکول های لاکتیک اسید در مقایسه با گلیکولیک اسید بزرگتر بوده و همین امر سبب شده تا به میزان کمتری در پوست نفوذ کند. این تنها تفاوت لاکتیک اسید با گلیکولیک اسید است و سبب شده تا این آلفاهیدروکسی ملایم تر باشد و راحت تر تحمل شود.

  1. نیاسین آمید (Niacinamide)

ترکیب موثر بعدی استفاده شده در این کرم ژل مرطوب کننده نیاسین آمید است. از مهم ترین ویژگی های این ماده می توان به بهبود عملکرد سد دفاعی پوست اشاره کرد. نیاسین آمید علاوه بر درمان چین و چروک پوست با جلوگیری از انتقال ملانین به روشن شدن پوست و درمان لک و تیرگی پوست نیز کمک می کند. افزایش تولید کلاژن پوست، تولید پروتئین و پپتیدهای ضدمیکروبی و تنظیم میزان چربی در پوست های چرب و مختلط از دیگر ویژگی های منحصر به فرد نیاسین آمید است. همچنین این ماده در درمان آکنه موثرتر از آنتی بیوتیک ها عمل می کند.

محصول آردن سبوما

  1. عصاره‌ های گیاهی

عصاره برگ گیاه آلوئه ورا دیگر ترکیب استفاده شده در کرم ژل مرطوب کننده آردن سبوما است. این ماده تسکین دهنده بود و از ایجاد التهابات پوستی نیز جلوگیری می کند. همچنین وجود پلی‌ساکارید و استرول در برگ گیاه آلوئه ورا، آن را به یک آبرسان و مرطوب کننده پوست نیز تبدیل کرده است.

سایر ترکیبات کرم ژل مرطوب کننده آردن سبوما

  1. ایزوهگزادکان (Isohexadecane)

ایزوهگزادکان اغلب به عنوان حلال در کنار ترکیبات سیلیکونی استفاده می شود. این ماده استفاده شده در کرم ژل مرطوب کننده سبوما آردن سبب ایجاد حس سبکی، نرمی و صافی ظاهر پوست می شود.

  1. گلیسیرین (Glycerin)

دیگر ماده به کار رفته در این کرم ژل، گلیسیرین است که به صورت طبیعی در چربی پوست نیز یافت می شود. گلیسیرین که یک جاذب آب است، مانند یک لایه محافظ بر روی پوست عمل کرده و با جلوگیری از تبخیر رطوبت طبیعی پوست به جذب آن کمک می کند.

  1. آراشیدیل الکل (Arachidyl Alcohol)

الکل چرب آراشیدیل الکل ماده دیگر به کار رفته در ترکیب کرم ژل مرطوب کننده آردن است که سبب افزایش غلظت این محصول می شود. همچنین به ترکیب آب و روغن بکار رفته در فرمولاسیون آن نیز کمک می کند.

  1. بهنیل الکل (Behenyl Alcohol)

بهنیل الکل یک الکل چرب می باشد که به عنوان امولینت و مرطوب کننده، افزایش ویسکوزیته محصول و تثبیت امولسیون در این محصول به کار رفته است.

  1. آراشیدیل گلوکوزاید (Arachidyl Glucoside)

آراشیدیل گلوکوزاید از اتصال قند آب دوست گلوکز و زنجیره چربی روغن دوست 20 کربنه به وجود می آید. این ماده دارای خاصیت امولسیفایر است که به ترکیب آب و روغن در فرمولاسیون این محصول کمک می کند.

آراشیدیل گوکوزاید به طور معمول با دو الکل چرب آراشیدیل و بهنیل ترکیب می شود و نام تجاری Montanov 202 را تشکیل می دهند. ترکیب این سه با هم حسی سبک و محو شونده، بدون هیچ رنگی بر روی پوست ایجاد می کنند. این ترکیب چرب نبوده و بدون هیچ گونه حساسیتی پوست را نرم و لطیف می کند.

  1. ستئاریل‌الکل (Cetearyl Alcohol) 

این ترکیب نیز در گروه الکل های چرب قرار دارد. کاربرد این ترکیب در کرم ژل آبرسان آردن خاصیت نرم کنندگی و تثبیت کنندگی است. ستئاریل‌الکل یک ترکیب کومدوژنیک (مسدود کننده منافذ) با درجه 2 از 5 است. به دلیل آن که میزان درجه کومدوژنیک آن ضعیف است احتمال کمی وجود دارد که در همه افراد سبب بسته شدن منافذ شود.

  1. ستئاریل‌گلوکوزاید (Cetearyl Glucoside)

ستئاریل‌گلوکوزاید یک تثبیت کننده با بافتی سبک و پخش آسان روی پوست است که در محصولات با فرمولاسیون سبک به کار می رود.

  1. C12-13 Alkyl Lactate

این ترکیب به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده پوست به کار می رود.

  1. Hydroxyethyl Acrylate/Sodium Acryloyldimethyl Taurate Copolymer

سدیم آکریلویل دی متیل تورات یک مولکول پلیمری بزرگ تشکیل شده از زیر واحدهای کوچکتر است. فرمولاسیون این ترکیب با پایه آب به ایجاد و تثبیت امولسیون و روغن در محصولات کمک می کند. سدیم آکریلویل دی متیل تورات در کرم ژل آبرسان آردن به عنوان غلیظ کننده و کمک به ایجاد بافت سبک و ژل مانند و در عین حال غیرچسبنده به کار رفته است.

  1. تری اتانول آمین(Triethanolamine)

تری اتانول آمین که یک ترکیب کومدوژنیک با درجه ضعیف 2 از 5 است، به منظور تنظیم PH در این محصول استفاده شده است.

  1. میکا (Mica)

میکا یک پودر معدنی است که به منظور پخش آسان محصول روی پوست، مات کنندگی و افزایش غلظت محصول در ترکیب آن به کار رفته است.

  1. بوتیلن گلایکول (Butylene Glycol)

بوتیلن گلایکول دیگر ماده ای است که به عنوان آبرسان، نرم کننده، حلال و جذب کننده سایر ترکیبات در کرم ژل مرطوب کننده آردن سبوما به کار رفته است.

  1. فنوکسی اتانول (Phenoxyethanol)

فنوکسی اتانول نوعی نگه دارنده ایمن و محبوب برای محصولات آرایشی و مراقبتی است که در محصولات فاقد پارابن به کار می رود.

  1. اتیل هگزیل گلیسیرین (Ethylhexylglycerin)

اتیل هگزیل گلیسیرین که دارای خاصیت نرم کنندگی است، دیگر ترکیب به کار رفته در این کرم ژل است.

برای اثر بخشی بیشتر فنوکسی اتانول، آن را با اتیل هگزیل گلیسیرین ترکیب می کنند.

  1. بیزابولول (Bisabolol)

دیگر ترکیب به کار رفته در ژل کرم آردن، بیزابولول است که به دلیل آن که ترکیب فعال گیاه بابونه است سبب تسکین دهندگی و از جلوگیری و از بین بردن التهابات پوستی می شود.

کرم ژل آردن سبوما

  1. ویتامین ایی (Tocopheryl Acetate)

ویتامین ایی (Tocopheryl Acetate) دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و به نرم کنندگی پوست کمک زیادی می کند.

  1. پانتنول (Panthenol)

پانتنول که با نام پروویتامین ب 5 نیز شناخته می شود، یک مرطوب کننده پوست است. این ترکیب به پوست کمک می کند تا رطوبت را جذب و در خود نگه دارد. همچنین به پوست کمک می کند تا با تولید چربی و لیپید بیشتر به بهبود و ترمیم عملکرد سد دفاعی خود بپردازد.

عطر و ترکیب کرم مرطوب کننده آردن سبوما

کرم ژل مرطوب کننده آردن سبوما SUBUVISE حاوی عطر بوده و فاقد پارابن است؛ همچنین در ترکیب آن فنوکسی اتانول نیز به کار رفته است.

کرم آبرسان آردن سبوما مناسب چه افرادی است؟

محصول تخصصی کرم ژل مرطوب کننده آردن سبوما برای پوست های چرب و آسیب دیده طراحی شده است. از آنجا که افراد با پوست های چرب معمولاً به دفعات زیاد از لایه بردارها استفاده می کنند، ترکیبات قوی آن ها سد دفاعی پوست را دچار خشکی و آسیب دیدن می کند. پوست هیدراته در پوست های چرب بیشتر از پوست‌های خشک دیده می شود.

با یک نگاه کلی به ترکیبات این محصول به دلیل وجود هیالورونیک اسید، سرامید و نیاسین آمید می توان متوجه شد که هدف از تولید آن ترمیم پوست های چرب آسیب دیده است؛ زیرا این ترکیب های موثر مختص ترمیم سد دفاعی پوست است.

محصول آردن سبوما

همچنین با هدف پیشگیری از مسدود شدن منافذ و لایه برداری ملایم سالیسیلیک اسید، لاکتیک اسید و گلیکولیک اسید از دیگر ترکیبات به کار رفته در این محصول است. اما توجه کنید که کرم ژل آبرسان سبوما آردن به طور کامل لایه بردار نیست.

کومدوژنیک به کار رفته در این محصول بسیار ملایم و با درجه ضعیف است؛ بنابراین این کرم مرطوب کننده یک گزینه ایده آل برای پوست های مستعد آکنه قارچی است. تنها ترکیبات کومدوژنیک به کار رفته در این محصول ستئاریل الکل و تری‌اتانولامین با درجه 2 از 5 هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *