مراقبت از پوست

نقد و بررسی کرم ضد چروک روزانه ژنو بایوتیک +۲۵

GJeKsNFm+0j7mw5AAAA=

در این مقاله به نقد و بررسی کرم ضد چروک روز ژنوبایوتیک 25+ براساس ترکیبات درج شده بر روی محصول در سایت ویتالوکس می پردازیم.

برند ژنوبایوتیک مانند برند سریتا از برندهای ایجاد شده توسط شرکت پارس آزمای طب است. پارس آزمای طب از سال 1383 با محصولات مراقبت از مو سریتا شروع به فعالیت کرد. برند ژنوبایوتیک نیز ابتدا با محصولات مراقبت از آکنه معرفی و به روانه بازار شد. اما در حال حاضر محصولات متنوعی نظیر سرم آبرسان، کرم های شب و ضد چروک، ماسک خواب، ضد آفتاب، ترمیم کننده و شوینده و غیره از این برند تولید و به بازار عرضه می شود.

کرم ضد چروک روز ژنوبایوتیک 25+

این محصول از برند ژنوبایوتیک مناسب افراد بالای 25 سال است. کرم های ضد چروک ژنوباتیک در 4 نوع مختلف که عبارتند از: کرم ضد چروک روز ژنوبایوتیک 25+، کرم ضد چروک شب ژنوبایوتیک 25+، کرم ضد چروک روز ژنوبایوتیک 50+ و کرم ضد چروک شب ژنوبایوتیک 50+ تولید و به بازار عرضه می شود.

بسته بندی تمامی کرم های ضد چروک تولید شده توسط این برند به گونه ای است که در ابتدا به صورت کاسه ای به نظر می رسد؛ اما این گونه نبودن و برای جلوگیری از تماس نور و هوا و پایداری بیشتر ترکیبات، نوع بسته بندی به صورت پمپی است.

طبق ادعای برند ژنوبایوتیک کرم ضد چروک روز ژنوبایوتیک 25+ دارای ویژگی های زیر است:

  1. خاصیت ضد پیری و کمک به حفظ جوانی پوست
  2. تحریک سنتز کلاژن و فلاگرین در سلول های پوست
  3. کم کردن عمق چروک های عمیق ایجاد شده بر روی پوست
  4. از بین بردن چروک های سطحی ایجاد شده بر روی پوست
  5. بیشتر کردن خاصیت ارتجاعی پوست

در ادامه به بررسی ترکیبات درج شده بر روی این محصول می پردازیم.

ترکیبات کرم ضدچروک روز ژنوبایوتیک مناسب ۲۵+

۱. نیاسینامید (Niacinamide)

نیاسین آمید اولی ترکیب به کار رفته در این کرم ضد چروک است. از ویژگی های این ماده چند منظوره بودن آن برای پوست است. برخی از خواص Niacinamide که از طریق مطالعات مختلف ثابت شده عبارتند از:

  • کم کردن میزان چین و چروک های عمیق پوست از طریق افزایش تولید کلاژن در پوست
  • کاهش تدریجی لک و تیرگی پوست با جلوگیری از انتقال ملانوزوم ها( کره های میکروسکوپی کوچک حاوی ملانین)
  • کمک به بهبود عملکرد سد دفاعی پوست و آبرسانی پوست با ساخت اسیدهای چرب ضروری، کلسترول و سرامید
  • دارای خاصیت ضد میکروبی و ضدآکنه با تنظیم و کنترل ترشح سبوم
  • دارای خاصیت ضد التهابی به منظور کنترل آکنه های پوست. طبق یک مطالعه 8 هفته ای انجام شده بر روی نیاسین آمید، در 82 درصد افراد 4 درصد بهبودی حاصل شده بود. نکته جالب توجه این است که تاثیر این ماده حتی از ژل کلیندامایسین 1 درصد که مخصوص درمان آکنه می باشد بهتر بود.
  • ترمیم زخم های پوستی
  • صاف و لطیف کردن پوست و کوچک کردن سایز منافذ پوستی از طریق کنترل ترشح چربی پوست
  • محافظت از آسیب های نور به پوست
  • کاهش قرمزی و التهاب پوست به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی
  • کمک به درمان رزاسه و درماتیت آتوپیک
  1. 2. سدیم هیالورونیت (Sodium Hyaluronate)

کرم ضد چروک ژنو بایوتیک

 

سدیم هیالورونیت (Sodium Hyaluronate) دومین ترکیب استفاده شده در کرم ضد چروک روز ژنوبایوتیک 25+ است که سبب آبرسانی پوست می شود. سدیم هیالورونیت در واقع نمک سدیمی هیالورونیک اسید است. طبق گفته برخی منابع به دلیل آن که سایز مولکولی سدیم هیالورونیت کوچک تر است، راحت تر جذب پوست می شود؛ اما در واقع این گونه نیست و از نظر شیمیایی این موضوع تایید نمی شود و واحد‌های فرعی تکرار شونده این دو پلیمر به هر تعداد قابل تکرار است.

هر دو ترکیب هیالورونیک اسید و سدیم هیالورونیت هر دو جاذب آب بوده و قادر به جذب رطوبت تا 1000 برابر وزن خود هستند. اما به دلیل آن که سدیم هیالورونیت پایدارتر، ارزان تر و فرموله کردن آن آسان تر است از آن استفاده می شود.

  1. شی‌باتر (Butyrospermum Parkii (Shea) Butter)

شی باتر سومین ماده استفاده شده در این کرم ضد چروک است. این ترکیب نوعی چربی استخراج شده از میوه درخت شی است. شی باتر به دلیل غنی بودن از اسیدهای چرب ضروری و داشتن خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی از قرن های گذشته تا به امروز به عنوان یک ماده ایده آل برای مراقبت از پوست استفاده می شود. این ماده غنی از اسیدهای چرب ضروری نظیر لینولئیک اسید، اولئیک اسید، استئاریک اسید و پالمیتیک اسید است. وجود این اسیدهای چرب سبب ترمیم و بازسازی لیپید سطح پوست، مرطوب کنندگی، بهبود و کاهش علائم خشکی در پوست های خشک می شود. ویتامین آ، ایی و خواص آنتی اکسیدانی موجود در این ماده از آسیب رسیدن به پوست در برابر رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. اگر پوستی مبتلا به آکنه قارچی دارید، به دلیل وجود اسیدهای چرب موجود در شی باتر این کرم گزینه مناسبی برای شما نیست.

  1. عصاره آرتمیا (Artemia Extract)

با توجه به این که ترکیبات به دست آمده از منابع گیاهی و جانوری حاوی ترکیبات زیست فعال است، تحقیقات مرتبط به این ترکیبات در دهه اخیر با جدیت بیشتری انجام می شود. آرتمیا نوعی جانور سخت پوست است که محل زندگی آن آب های شور مانند دریاچه ارومیه است. عصاره آرتمیا در ابتدا با هدف محافظت از آسیب های خورشید در محصولات مراقبت های پوستی استفاده میشد؛ اما مطالعات اخیر صورت گرفته حاکی از آن است که پروتئین به دست آمده از عصاره آرتمیا سبب تولید فیبروبلاست ها و افزایش سنتز کلاژن در پوست می شود. یافته های به دست آمده نشان دهنده تاثیر این ترکیب در کاهش و از بین بردن چین و چروک و درمان پیری است.همچنین عصاره آرتمیا به صورت طبیعی از پوست در برابر استرس ناشی از گرما و اشعه UV کمک می کند.

کرم روز ژنو بایوتیک

  1. گلیسیریل‌استئاریت (Glyceryl Stearate)  و پی‌ایی‌جی-۱۰۰ استئاریت (PEG-100 Stearate)

گلیسیریل‌استئاریت (Glyceryl Stearate) ماده ای جامد، سفید رنگ و مومی شکل است که کاربردهای زیادی در صنعت آرایشی و بهداشتی دارد‌. این ترکیب به عنوان امولسیفایر که به ترکیب آن و روغن کمک می کند در محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.کرم ضد چروک روز ژنوبایوتیک 25+ گزینه مناسبی برای پوست های مبتلا به آکنه قارچی نمی باشد و جوش های زیر پوستی افراد مبتلا به این نوع آکنه را تشدید می کند. پی‌ایی‌جی-۱۰۰ استئاریت (PEG-100 Stearate) نیز یک سورفاکتانت و امولسیفایر آب دوست و بسیار پرکاربرد در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است که سبب ترکیب شدن آب و روغن در این فرمولاسیون می شود.این ماده در بیشتر اوقات همراه با Glyceryl Stearate ترکیب شده و سبب ایجاد بافتی سبک و خوشایند می شود و به همین دلیل در بیشتر محصولات آرایشی به کار می رود.

6.Biosaccharide Gum-1

Biosaccharide Gum-1 یک ماده قندی تهیه شده از سوربیتول و تخمیر باکتریایی است که سبب مرطوب کنندگی و تسکین دهندگی به پوست می شود. این ماده با اتصال آب به اپیدرم یک اتصال دهنده رطوبت بر روی پوست ایجاد می کند و سبب آب رسانی و افزایش رطوبت پوست می شود.

  1. Hexanoyl Dipeptide-3 Norleucine Acetate

این ماده به کار رفته در کرم ضد چروک روز ژنوبایوتیک 25+ یک تری پپتاید مصنوعی است که به فرآیند لایه برداری پوست کمک می کند و سبب شفافیت و نوسازی سطح پوست می شود. همچنین Hexanoyl Dipeptide-3 Norleucine Acetate با داشتن خاصیت آبرسانی سبب بهبود بافت پوست و کاهش عمق چروک ها نیز می شود. طبق ادعای سازنده این ماده تمامی ویژگی های پپتایدها را دارا است. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که این ویژگی ها از سوی سازنده بیان شده و ممکن است در بیان فواید آن اغراق شده باشد.

  1. 8. لسیتین (Lecithin)

لسیتین (Lecithin) دیگر ماده به کار رفته در این کرم ضد چروک روز است که پرکاربرد و چند منظوره می باشد. این ماده در محصولات مراقبت از پوست به عنوان نرم کننده، امولسیفایر و تثبیت کننده استفاده می شود. همچنین از آن نیز برای ایجاد لیپوزوم استفاده می شود.

کرم روز ژنو بایوتیک

  1. 9. گلیسیرین (Glycerin)

گلیسیرین (Glycerin) از جمله ترکیبات موجود در چربی طبیعی پوست است. این ماده یک جاذب آب است که سبب جذب رطوبت محیط به پوست شده و همانند یک مرطوب کننده طبیعی یک لایه محافظ روی پوست ایجاد کرده و مانع از تبخیر و از دست رفتن رطوبت طبیعی پوست می شود.

  1. 10. اسکوالن (Squalene)

اسکوالن دیگر ترکیب مورد استفاده در کرم ضد چروک روز ژنوبایوتیک 25+ است. این ماده در واقع مایع روغنی چربی است و چیزی حدود 13 درصد سبوم پوست ما را تشکیل داده است. همچنین یکی از فاکتورهای مهم مرطوب کنندگی پوست می باشد

فرمول شیمیایی این ماده دارای پیوندهای دوگانه است و یک مولکول هیدروکربنی غیر اشباع به حساب می آید که به سادگی قابل اکسید شدن است. خاصیت مرطوب کنندگی و آنتی اکسیدانی از دیگر ویژگی های این ماده است. اسکوالن یک نرم کننده ایده آل برای پوست های خشک می باشد. اما به دلیل اکسید شدن و تبدیل شدن آن به یک محرک قوی آکنه، گزینه مناسبی برای پوست های چرب و مستعد آکنه قارچی نیست.

  1. Succinic Acid

Succinic Acid با خاصیت ضد میکروبی قوی دیگر ترکیب به کار رفته در این محصول است که از عنبر یا نیشکر به دست می آید.

این ماده به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی از رشد باکتری و قارچ ها جلوگیری می کند. همچنین از آنجا که یک ضد التهاب قدرتمند است به عنوان یک گزینه برای درمان آکنه نیز در فرمولاسیون محصولات مختلف به کار می رود.

خاصیت آنتی اکسیدانی از دیگر ویژگی های سوکسینیک اسید است که با تسریع گردش سلولی پوست سبب شفاف سازی و نوسازی پوست می شود. علاوه بر آن به دلیل آن که یک آبرسان قوی است سبب کاهش چین و چروک پوست نیز می شود.

  1. 12. مالتودکسترین (Maltodextrin)

مالتودکسترین به کار رفته در فرمولاسیون این محصول از نشاسته ذرت، برنج یا سیب زمینی به دست می آید. از خواص آن می توان به نرم کنندگی پوست، مات کنندگی و جذب کردن چربی اشاره کرد. بهبود بافت محصول و تثبیت امولسیون از دیگر ویژگی های این ماده موثر است.

  1. 13. سدیم پی‌سی‌ای (Sodium PCA)

سدیم پی‌سی‌ای (Sodium PCA) دیگر ترکیب استفاده شده در کرم ضد چروک روز ژنوبایوتیک 25+ است که یکی از فاکتورهای طبیعی مرطوب کنندگی پوست محسوب می شود.

این ماده که یک آب رسان قوی است در شیمی آرایشی آن را موثرتر از آبرسان های سنتی نظیر گلیسیرین و پروپیلن‌گلایکول می دانند.

این ماده پس از هیالورونیک اسید در رتبه دوم آبرسان ها قرار دارد و یک جاذب آب است.

  1. 14. اتیل‌آسکوربیک‌اسید (۳-O-Ethyl Ascorbic Acid)

اتیل‌آسکوربیک‌اسید یک مشتق اتیل شده از اسکوربیک اسید است. این ماده حالت پایدار ویتامین سی است و دارای خواص آنتی اکسیدانی، تقویت کنندگی کلاژن و روشن کنندگی پوست است. آسکوربیک اسید یا همان ویتامین سی به دلیل آن که بسیار ناپایدار است، به سرعت تغییر رنگ داده و قهوه ای می شود و با این تغییر رنگ خاصیت خود را از دست می دهد.

فرموله کردن شکل پایدار ویتامین سی در سال های از چالش های مهم در حوزه آرایشی و بهداشتی به حساب می آید.

اتیل‌آسکوربیک‌اسید یکی از این ترکیب های پایدار ایجاد شده است که از آسکوربیک‌اسید و یک گروه اتیل متصل به کربن سوم تشکیل می شود.

این ماده یک ویتامین سی بسیار پایدار و محلول در روغن و آب می باشد.

اما در مشتقات ویتامین سی پایدار بودن آن به تنهایی کافی نیست و لازم است که جذب پوست شده و به آسکوربیک اسید تبدیل شود. طبق یک مطالعه حیوانی استاندارد مشاهده شد که اتیل‌آسکوربیک‌اسید به خوبی جذب پوست شده و از آسکوربیل‌گلوکوزاید نیز موثرتر است.کرم روز ژنو بایوتیکطبق ادعای سازنده میزان تبدیل آسکوربیل‌گلوکوزاید یه آسکوربیک اسید 86.4 درصد است که در مقایسه با سایر مشتقات ویتامین سی رقم قابل توجهی محسوب می شود.

  1. 15. فنوکسی اتانول (Phenoxyethanol) و اتیل‌هگزیل‌گلیسیرین (Ethylhexylglycerin)

فنوکسی اتانول به عنوان ترکیب نگه دارنده در فرمولاسیون این محصول مورد استفاده قرار می گیرد و اتیل‌هگزیل‌گلیسیرین میزان تاثیر آن را به عنوان نگه دارنده افزایش می دهد.

  1. 16. دی‌سدیم ادت‌آ (Disodium EDTA)

دی‌سدیم ادت‌آ (Disodium EDTA) که با غلظت کمتر از 1 درصد در این محصول به کار می رود با متصل شدن به یون های فلزی موجود در فرمولاسیون، به ایمن تر شدن آن کمک می کند و یک chelate کننده به حساب می آید.

عطر و ترکیب نگه‌دارنده کرم ضدچروک روز مناسب +۲۵ ژنوبایوتیک

کرم ضدچروک روز ژنوبایوتیک ۲۵+ فاقد پارابن بوده و تنها نگه دارنده استفاده شده در آن فنوکسی اتانول است.

این کرم برای افراد بالا ۲۵ سال مناسب بوده و حاوی عطر است.

کرم ضد چروک روز ژنوبایوتیک 25+ برای چه کسانی مناسب است؟

مهم ترین ترکیبات به کار رفته در کرم ضد چروک روز ژنوبایوتیک عبارتند از: نیاسینامید،‌ عصاره آرتمیا، مشتق پایدار ویتامین سی. این ترکیبات آنتی اکسیدانی از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور مرئی و رادیکال های آزاد ناشی از اشعه UV جلوگیری می کند.

نیاسینامید، تری‌پپتاید PerfectionPeptide P3 و Succinic Acid دارای خاصیت ضد چین و چروک با کمک افزایش کلاژن در پوست می باشند.

سدیم هیالورونیت، شی‌باتر، Biosaccharide Gum-1، گلیسیرین سدیم PCA و اسکوالن ترکیبات آبرسان به کار رفته در فرمولاسیون این کرم می باشند و به دلیل مرطوب کنندگی بالای این کرم نیازی به استفاده از مرطوب کننده قبل از آن نمی باشد.

اما وجود برخی ترکیبات نظیر شی‌باتر، اسکوالن، Glyceryl Stearate و PEG-100 Stearate سبب شده تا این محصول گزینه مناسبی برای پوست های چرب و مستعد آکنه قارچی نباشد.

برای خرید کرم روز ژنو بایوتیک می توانید سفارش خودتان را در سایت آرایشی بهداشتی ویتالوکس ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *