مراقبت از پوست

نقد و بررسی لوسیون ضد چروک ویتامین سی پرودرما

لوسیون ضد چروک پرودرما

برند تجاری پرودرما توسط شرکت آراشیمی پارس با هدف تولید محصولات بهداشتی و آرایشی، ارتقاء و بهبود سلامت پوست و مو پاسخگویی به نیازهای بهداشتی اقشار مختلف جامعه ایجاد شد. محصولات تولید شده توسط این برند به دلیل کیفیت بسیار بالا، بسته بندی مناسب و متنوع و سطح استاندارد بالا رقیب مناسبی برای محصولات خارجی مشابه می باشد.

آراشیمی پارس مواد اولیه محصولات خود را با نهایت دقت و ظرافت انتخاب می کند. میزان اثر بخشی محصولات این شرکت بسیار بالا بوده و همچنین برخی از محصولات آن نیز کاربردهای چندگانه دارند و این موضوع از طریق مطالعات بالینی نیز به اثبات رسیده است.

تمامی محصولات تولید شده این شرکت با نام برند پرودرما فرموله و تولید شده است. محصولات این برند شامل انواع کرم های ضدآفتاب، مرطوب کننده، محصولات ضدجوش، انواع پن های درماتولوژیک، محصولات لایه بردار، کرم های ضدچروک، سفت کننده پوست و غیره است. در ادامه این مقاله به نقد و بررسی لوسیون ضد چروک ویتامین سی پرودرما می پردازیم.

لوسیون ضد چروک و شفاف کننده حاوی ۲۰% ویتامین C پرودرما

لوسیون ضد چروک ویتامین سی پرودرما بنابر اطلاعات درج شده روی محصول دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • دارای ویتامین های A, B, E
  • فاثد هرگونه پارابن و مواد مضر
  • جذب سریع بر روی پوست و عدم برجای گذاشتن اثر چربی اضافی
  • از بین برنده سریع کدری و تیرگی پوست با استفاده مداوم و منظم
  • مرطوب کنندگی و تقویت کنندگی قوی
  • افزایش میزان نرمی و لطافت پوست
  • از بین برنده چروک های سطحی و کم کردن میزان چروک های عمیق پوست
  • دارای 20 درصد ویتامین C به منظور تغذیه و افزایش شفافیت پوست

 ترکیبات لوسیون ضد چروک حاوی ویتامین سی

  1. آسکوربیل‌متیل‌سیلانول‌پکتینات

آسکوربیل‌متیل‌سیلانول‌پکتینات (Ascorbyl Methylsilanol Pectinate) اولین ترکیب به کار رفته در لوسیون ضد چروک ویتامین سی پرودرما است. آسکوربوسیلان ترکیبی پلیمری تشکیل شده از پکتین و methylsilanol  و آسکوربیک‌اسید است. استفاده از این ترکیب با غلظت یک تا ده درصد در PH پنج تا هفت درصد در محصولات مجاز است. پایدار بودن ترکیب و تبدیل شدن آن به آسکوربیک اسید و میزان نفوذ آن به پوست یکی از مهم ترین فاکتورها در خصوص مشتقات ویتامین C است.

ترکیب آسکوربیل‌متیل‌سیلانول‌پکتینات به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی از اکسیداسیون محافظت می کند. استفاده از این ترکیب در لوسیون ضد چروک ویتامین C پرودرما سبب کاهش قرمزی پوست، بهبود بافت پوست و کاهش لک و تیرگی پوست می شود. همچنین از این ترکیب به عنوان تغلیظ کننده نیز استفاده می شود.

این نوع از ویتامین سی در سرم ویتامین سی آردن نیز استفاده شده است.

  1. ایزوهگزادکان

ایجاد حس سبکی، نرمی و ظاهری صاف بر روی پوست از ویژگی های ایزوهگزادکان است. از این ترکیب اغلب به عنوان حلال در کنار ترکیبات سیلیکونی استفاده می شود.

  1. سیکلوپنتاسیلوکسان

سیکلوپنتاسیلوکسان (Cyclopentasiloxane)یک ترکیب سیلیکونی است که در این لوسیون ضد چروک استفاده شده است. این ترکیب یک سیلیکون حلقوی با طول 5 واحد با بافتی به سبکی آب است. این سیلیکون در دسته سیلیکون های فرار قرار دارد که به محض قرار گرفتن در سطح پوست تبخیر شده و سبب ایجاد حس مخملی روی پوست می شود.

  1. پلی‌آکریلامید، c13-14  ایزوپارافین، لورت-۷

ترکیب پلیمری پلی‌آکریلامید به همراه دو ترکیب C13-14 Isoparaffin و Laureth-7 دیگر ترکیب های استفاده شده در لوسیون ضد چروک ویتامین سی پرودرما است که تشکیل ترکیبی با نام تجاری Sepigel 305 را می دهد. این ترکیب ها سبب ایجاد بافتی سبک و ژل مانند در محصول می شود که به پخش راحت تر محصول کمک می کند.

محصول لوسیون ضد چروک ۱

  1. پروپیلن‌گلایکول

پروپیلن‌گلایکول (Propylene Glycol)، به عنوان یک ترکیب آبرسان و مرطوب کننده، در ترکیبات لوسیون های پوستی به کار گرفته می شود. این ترکیب، به دلیل ویژگی های خاص خود، به عنوان حلال و افزایش دهنده جذب لوسیون بر روی پوست عمل می کند. به عبارتی، پروپیلن گلایکول با ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست، آن را از از دست دادن رطوبت و آب مورد نیاز خود جلوگیری می کند و در عین حال، اجازه جذب سریع تر لوسیون را به پوست می دهد. در نتیجه، پوست نرم، آرام و بافتی سالم تر به نظر خواهد رسید.

  1. کلاژن هیدرولیزشده

این لوسیون شامل کلاژن هیدرولیز شده است که به صورت اختصاصی تهیه شده است. کلاژن هیدرولیز شده، یک ترکیب باارزش است که از زنجیره‌های بزرگی از آمینواسیدها تشکیل شده است که با پیوند پپتایدی به هم متصل شده‌اند. این پیوند با اضافه شدن آب به مولکول‌ها، از هم جدا شده و ترکیبی از اسیدهای آمینه کوتاه تر به نام پپتاید تشکیل می‌دهد. کلاژن هیدرولیز شده، به دلیل داشتن پپتایدهای بزرگ، به عنوان یک عامل اتصال دهنده آب عمل می‌کند و سبب نرمی و صافی پوست می‌شود. این ترکیب به صورت یک ترکیب نامشخص و متفاوت از پپتایدها استفاده می‌شود که تحت عملیات هیدرولیز، تهیه و استفاده شده است. به همین دلیل، این ترکیب، دارای خصوصیات بیشتر و بهتری است که در افزایش بهداشت و زیبایی پوست مؤثر می‌باشد.

  1. رتینیل‌پالمیتات

رتینیل‌پالمیتات (Retinyl Palmitate) دیگر ترکیب استفاده شده در این لوسیون است که یکی از مشتقات ویتامین A می باشد. ترکیبات ویتامین آ برای فعال شدن بر روی پوست باید ابتدا به رتینوئیک‌اسید تبدیل شود چرخه تبدیل شدن رتینیل پالمیتات به رتینوئیک‌اسید به صورت زیر است.

رتینیل پالمیتات <–رتینول <—رتین‌آلدئید< –رتینوئیک‌اسید

اما این تبدیل همیشه بر روی پوست رخ نمی دهد؛ به طور کلی می توان گفت رتینیل پالمیتات در مقایسه با رتینول یک ضد چروک ضعیف است.

  1. گلیسیریل‌پلی‌متاکریلات

گلیسیریل‌پلی‌متاکریلات، یک ترکیب بسیار مؤثر در ترکیبات محصولات پوستی است. این ترکیب، از گلیسیرین و پلی متاکریلیک اسید تشکیل شده و با ایجاد یک لایه نرم و مات بر روی پوست، نمایی صاف و جذاب به پوست می بخشد. با توجه به ویژگی های گلیسیریل‌پلی‌متاکریلات، این ترکیب به راحتی جذب می شود و به عنوان یک عامل محافظ پوست عمل می کند. همچنین، با توجه به توانایی گلیسیرین در حفظ رطوبت پوست، این ترکیب موجب بهبود رطوبت پوست و حفظ آن در مقابل عوامل محیطی مختلف می شود. در نتیجه، پوست شما بسیار نرم و لطیف به نظر خواهد رسید و نمایی صاف و مات به آن می بخشد

  1. peg-8

peg-8 که یک مولکول پلیمری تشکیل شده از واحدهای تکرار شونده Polyethylene glycol است، دیگر ترکیب استفاده شده در لوسیون ضد چروک ویتامین سی پرودرما است. این ترکیب به عنوان حلال و آبرسان در این محصول به کار می رود. این ترکیب به دلیل قابلیت اتصال به آب مانع از خشک شدن محصول می شود.

  1. پالمیتویل‌اولیگوپپتاید

پالمیتویل‌اولیگوپپتاید (Palmitoyl Oligopeptide) که بخشی از ترکیب معروف Matrixyl 3000 است، دیگر ترکیب استفاده شده در این لوسیون می باشد. پپتایدها که اجزای سازنده پروتئین ها هستند از اسیدهای آمینه تشکیل شده اند. ترکیب پالمیتویل‌اولیگوپپتاید یا همان Palmitoyl Tripeptide-1 از سه نوع آمینو اسید گلیسین- هیستیدین- لیزین تشکیل شده است. این سه آمینو اسید بخشی از کلاژن نوع 1 را تشکیل می دهند. این آمینو اسیدها برای نفوذ بهتر به پوست به اسید چرب پالمیتیک‌اسید متصل شده و Palmitoyl Tripeptide-1  را تشکیل می دهند.

با تجزیه شدن طبیعی کلاژن، قطعات پپتاید که سه آمینو اسید گلیسین- هیستیدین- لیزین بخشی از آن ها است، به پوست سیگنال نیاز به تولید کلاژن جدید را می دهند. ما نیز با استفاده از این سه آمینو اسید به پوست القا می کنیم که باید کلاژن جدید تولید شود. پوست نیز در این زمان فریب می خورد و سبب افزایش تولید کلاژن پوست می شود.

  1. ستیل‌فسفات

ستیل‌فسفات (Cetyl Phosphate) به عنوان امولسیفابر در این لوسیون به کار رفته و به ترکیب آب و روغن در فرمولاسیون محصول کمک می کند.

  1. گلیسیرین

ترکیب بعدی به کار رفته در لوسیون ضد چروک ویتامین سی پرودرما گلیسیرین است که به صورت طبیعی در چربی پوست وجود دارد. این ماده که یک جاذب آب محسوب می شود و سبب جذب رطوبت محیط به پوست می شود همانند فاکتورهای طبیعی مرطوب کننده پوست عمل می کند. گلسیرین مانند یک لایه محافظ بر روی پوست مانع از تبخیر و از دست رفتن رطوبت طبیعی پوست می شود.

  1. اسکوالن

اسکوالن (Squalane) یک امولینت و مسدود کننده عالی است که از خروج و تبخیر رطوبت پوست جلوگیری می کند. این ترکیب که به صورت طبیعی در برخی روغن های گیاهی، ماهی ها و چربی طبیعی پوست یافت می شود با انواع پوست سازگار است. اسکوالن به خصوص برای پوست های چرب و مستعد آکنه قارچی و سبوره یک گزینه ایمن و ایده آل است.

  1. ریشه گیاه Ophiopogon Japonicus

عصاره گرفته شده از ریشه گیاه Ophiopogon Japonicus یک ماده با خاصیت آبرسانی، نرم کنندگی و ضد التهابی است. همچنین طبق مطالعات انجام شده عصاره این گیاه در درمان و تسکین علائم درماتیت‌آتوپیک نیز بسیار موثر است. این ترکیب منبع غنیfructan (پلیمری از مولکول‌های فروکتوز) است و با افزایش انسجام لایه های بالایی پوست به تقویت و بهبود عملکرد سد دفاعی پوست کمک می کند.

محصول لوسیون ضد چروک ۱

افزایش میزان ساخت لیپید در سطح پوست و فعال سازی ژن های دخیل در هیدراتاسیون از جمله فاکتورهایی است که مرطوب کنندگی طبیعی پوست را افزایش داده و سبب ترمیم و بازسازی می شود.

  1. آسکوربیل‌گلوکوزاید (Ascorbyl Glucoside)

به دلیل ناپایدار بودن ویتامین سی (آسکوربیک اسید)، علم در تلاش است که مشتقاتی از آن را ارائه دهد که تمامی خاصیت های آن از قبیل خاصیت آنتی اکسیدانی، تثویت کلاژن، کاهش لک و تیرگی پوست و غیره را داشته باشد اما پایدار باشد و به خوبی به داخل پوست نفوذ کند.

آسکوربیل‌گلوکوزاید (Ascorbyl Glucoside) را می توان یکی از مشتقات خوب و پایدار ویتامین سی دانست که تمامی خواص این ویتامین را دارا است. همچنین طبق مطالعات آزمایشگاهی این ترکیب به خوبی در پوست نفوذ می کند و یک ماده ضد چروک ایده آل محسوب می شود.

نکته مهمی که در خصوص مشتقات ویتامین سی وجود دارد قابلیت تبدیل آن ها به اسکوربیک اسید است. آسکوربیل‌گلوکوزاید طبق مطالعات آزمایشگاهی انجام شده پس از جذب به آسانی به آسکوربیک اسید تبدیل می شود. اما میزان تبدیل ان مشخص نیست.

آسکوربیل‌گلوکوزاید (Ascorbyl Glucoside) هر سه خاصیت ویتامین سی که شامل خاصیت آنتی‌اکسیدانی، تقویت کلاژن و کاهش لک و تیرگی پوست است را داراست.

  1. توکوفریل‌استات (Tocopheryl Acetate)

دیگر ترکیب به کار رفته در لوسیون ضد چروک ویتامین سی پرودرما توکوفریل‌استات (Tocopheryl Acetate) است. این یک ترکیب آنتی اکسیدانی است که از پوست در برابر اسیب رادیکال های آزاد محافظت کرده و سبب نرم کنندگی پوست نیز می شود.

  1. ستئاریل‌الکل (Cetearyl Alcohol)

ستئاریل‌الکل (Cetearyl Alcohol) دیگر ترکیب به کار رفته در این لوسیون در گروه الکل های چرب قرار دارد و به عنوان امولیانت و نرم‌کننده، امولسیفایر و تثبیت‌کننده در محصولات به کار می رود. میزان کومدوژنیک موجود در این الکل ضعیف بوده و درجه آن 2 از 5 است. این نشان می دهد که احتمال بسیار ضعیفی وجود دارد که این محصول در برخی افراد سبب بسته شدن منافذ پوست شود.

  1. زانتان‌گام (Xanthan Gum)

زانتان‌گام (Xanthan Gum) که از تخمیر مولکول های قند (گلوکز و ساکارز) به دست آمده به دلیل خاصیت غلیظ کنندگی و تثبیت کنندگی در لوسیون ضد چروک ویتامین سی پرودرما استفاده می شود. در صورت استفاده بیش از حد از این ترکیب در محصولات بافت محصول چسبناک می شود.

  1. سرامید NP یا سرامید ۳

سرامید NP یا سرامید 3 به کار رفته در این لوسیون یکی از انواع سرامید است که در لایه چربی محافظ پوست ما به طور طبیعی یافت می شود. حدود 50 درثد از ترکیبات چرب بین سلول های لایه شاخی از این ترکیب تشکیل شده است. سرامید 3 نقش مهمی در محافظت از سلامت سد دفاعی پوست و هیدراته نگه داشتن ان دارد. ترکیب سرامید 3 با سرامید 1 یک ترکیب ایده آل برای ترمیم سد دفاعی و حفظ رطوبت پوست است.

  1. بیوتین (Biotin)

بیوتین (Biotin) که با نام ویتامین اچ نیز شناخته می شود، تشکیل دهنده بخش اصلی از آنزیم های بدن ما است. مکمل خوراکی این ماده نیز برای تقویت مو و ناخن استفاده می شود. همچنین استفاده موضعی از بیوتین به بهبود آبرسانی پوست نیز کمک می کند.

  1. BHT

Butylated Hydroxy Toluene یا به اختصار BHT دیگر ترکیب به کار رفته در لوسیون ویتامین سی پرودرما است که یک آنتی اکسیدان مصنوعی پرکاربرد در صنعت غذا و آرایش است. این ترکیب به میزان 0.01 تا 0.1 درصد در محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می رود؛ زیرا این میزان جذب پوست نشده و ایمن است.

عطر و ترکیب نگه‌دارنده لوسیون ضد چروک حاوی ویتامین سی پرودرما

این لوسیون حاوی عطر ملایمی است که با استفاده از اسانس مجاز محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه شده است. برای حفظ کیفیت و خواص این عطر، از پارابن صرف نظر شده است. به جای آن، فقط از فنوکسی اتانول به عنوان ماده نگه دارنده استفاده شده است. این ماده، از نظر بهداشتی بسیار مطمئن و با اطمینان استفاده می شود و مانع از رشد باکتری ها و قارچ ها در محصول می شود. در نتیجه، شما می توانید از این لوسیون با آرامش و اطمینان کامل استفاده کنید و لذت ببرید.

لوسیون ضد چروک ویتامین سی پرودرما برای چه کسانی مناسب است؟

لوسیون ضد چروک ویتامین سی پرودرما یک لوسیون شفاف کننده و ضد چروک است که حاوی 20 درصد ویتامین سی می باشد. هدف این محصول پیشگیری و کاهش میزان چین و چروک های ایجاد شده روی سطح پوست و درمان لک و کمک به روشن شدن پوست است.

استفاده از ترکیب رتینیل‌پالمیتات در فرمولاسیون این محصول سبب شده تا استفاده از آن در دوران بارداری مناسب نباشد.

سرامید و اسکوالن به کار رفته در این محصول سد دفاعی پوست را ترمیم کرده و علائم پوست دهیدراته را کاهش می دهد؛ به همین دلیل این محصول یک گزینه مناسب برای پوست های دهیدراته است.

از آن جا که ترکیبات کومدوژنیک به کار رفته در این لوسیون ضعیف بوده و جزء ترکیبات اصلی نمی باشد، استفاده از آن برای پوست های چرب و مستعد جوش و آکنه مانعی ندارد. برای خرید محصولات پرودرما می توانید سفارش خودتان را در سایت آرایشی ویتالوکس ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *