مراقبت از پوست

فواید میسلار واتر، چرا باید میسلار استفاده کنیم؟

فواید میسلار واتر

اگر طرفدار زیبایی و سلامت پوست هستید، به احتمال زیاد اسم میسلار واتر در بسیاری از تبلیغات اینستاگرامی و سایت های محصولات بهداشتی دیده اید. این محصول از جمله محصولات جدید مراقبت از پوست است که مدت زمان زیادی از اضافه شدن آن بازار محصولات مراقبتی نمی گذرد. بنابراین ممکن است بسیاری از شما این سوال در ذهنتان به وجود آید که اصلا میسلار چیست؟ چه کاربردی دارد؟ انواع آن چیست و از این دست سوالات . ما در این مقاله به بررسی این محصول و فواید آن برای پوست می پردازیم. پس برای یافتن پاسخ سوالات خود در مورد میسلار واتر با ما همراه باشید. مطالبی که در این مقاله به آنها می پردازیم شامل این موارد است :

  • Micellar water چیست و فواید آن کدام است ؟
  • انواع میسلاررا بشناسیم
  • چرا باید از Micellar water استفاده کنیم؟
  • نحوه استفاده
  • عوارض جانبی احتمالی از میسلار

میسلار واتر چیست ؟

میسلار واتر (Micellar water) در واقع یکی از انواع پاک کننده های پوستی است که  به طور ساده از ترکیب روغن و آب ساخته شده است. هنگامی که قطرات روغن های پاک کننده در یک فاز آبی حل و پخش می شوند، این قطرات در اثر تجمع کره هایی را تشکیل میدهند که میسل نام دارد. این کره ها در واقع دارای یک بخش آبدوست و یک قسمت آبگریز هستند. قسمت های آبگریز ناحیه داخلی کره را تشکیل داده و سر آبدست آنها در نواحی بیرونی کره قرار دارد. بنابراین ساختار میسل به گونه ای است که می تواند چربی های را در خود حل کند. با توجه به همین خاصیت، می توان با استفاده از پاک کننده پوست چربی ها و آلودگی های موجود روی پوست را از بین برد. میسلار با حل کردن چربی های روی پوست، به پاک شدن عمقی آن کمک می کند. میسلار واتر ظاهری محلول داشته و بر پایه آب ساخته می شود.

این محصول آرایشی و بهداشتی اولین بار توسط فرانسوی ها تولید شد. فرانسوی به دلیل اینکه دمای بالای آب شهری، قادر به شستشوی مداوم پوست نبودند. چرا که موجب آسیب به پوست می شد. بنابراین برای حل کردن این مشکل و پاک کردن پوست بدون استفاده از آب مداوم، استفاده از میسلار واتر را ابداع کردند. بعد از فرانسوی ها، در سال 2013 این محصول وارد انگلستان شد و به تدریج به تمام کشور های جهان راه یافت. به طوری که امروزه می توان انواع مختلفی از میسلار واتر در انواع برند های مختلف در اکثر فروشگاه ها و داروخانه ها یافت. آبی که برای ساختن میسلار مورد استفاده قرار می گیرد، آب تصفیه شده است. آب تصفیه شده دارای املاح معدنی برای سلامت بدن و پوست است و عاری از هرگونه نمک و عناصر مضر می باشد. وجود گلیسیرین در این ترکیب نیز موجب نرم شدن و افزایش رطوبت پوست می گردد.

فواید میسلار

همانطور که در پاراگراف های قبلی اشاره شد، میسلار واتر باعث تمیز شدن پوست می شود. این محصول فواید دیگری نیز دارد که در شامل این موارد است : پاک شدن منافذ باز پوست، تنظیم ph پوست، بدون نیاز به شستشو، قابل استفاده در اطراف لب و چشم ها، افزایش لطافت پوست و نرمی آن، هیدراته کردن پوست و آبرسانی به آن، عدم ایجاد حساسیت.

دلایل استفاده از میسلار واتر

میسلار واتر یکی از مهم ترین مراحل پاکسازی پوست به شمار می رود. هنگامی که در طول روز از کرم پودر یا ضد آفتاب استفاده می کنید، نیاز به شستشو پوست دارید. اما قبل از شستن صورت با شوینده، اگر پوست خود را با میسلار پاک کنید، لایه سطحی از چربی ها از روی صورت پاک شده و شستن صورت با شوینده نتیجه بهتری دارد. یکی دیگر از دلایل استفاده از این محصول این است که قابلیت استفاده برای تمامی پوست ها دارد.  در واقع انواعی از میسلار برای انواع پوست ها وجود دارد که افراد می توانند متناسب با نوع پوست خود این محصول را انتخاب کنند. نکته دیگری که در استفاده از این محصول حائز اهمیت است، تنظیم پی اچ پوست است. پوست نباید حالتی اسیدی یا بازی داشته باشد. میسلار واتر میتواند پی اچ پوست را تنظیم کند و آن را در حل نرمال نگه دارد. همچنین از خشک شدن بیش از حد پوست جلوگیری می کند.

میسلار واتر : پاک کننده عمیق آرایش

هنگامی از میسلار واتر استفاده می کنید، مولکول های میسل موجود در این محصل، آلودگی ها را از روی پوست پاک کرده و به سطح خود جذب می کنند. شما می توانید آرایش خود را با یک پد آغشته به میسلار به راحتی پاک کنید. تمام آلودگی و مواد آرایشی موجود روی پوست، بدون نیاز با آب به راحتی با یک پد و چند قطره محلول میسلار ، پاک می شوند. یکی از مزایای استفاده از میسلار واتر، این است که برای انواع پوست سازگار است.

میسلار پوست

حفظ تعادل پوست

از دیگر مزایای استفاده از میسلار واتر، حفظ تعادل پوست است. بسیاری از پاک کننده صابونی و شوینده هایی که بر پایه صابون هستند، موجب بر هم زدن تعادل پوست و اسیدی و یا بازی کردن آن می شود و همچنین در برخی از موارد موجب خشکی زیاد پوست یا جوش های زیر پوستی می گردند. استفاده از میسلار این مشکلات را حل می کند. میسلار با حفظ چربی پوست، آلودگی را پاک کرده و جوش های زیر پوستی را نیز از بین می برد. همچنین از خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست صورت نیز جلوگیری می کند( اتفاقی که بسیاری از شوینده های پوستی به دنبال دارند).

پاک کنندگی عمیق

میسلار واتر باپاک کردن روزنه ها پوست، موجب پاکسازی عمیق پوست می گردد. هنگامی که روزنه های پوست به خوبی تمیز شوند، پوست ظاهری شفاف و براق به خود می گیرد. همچنین از بروز جوش های سر سیاه و سر سفید نیز جلوگیری می کند. چرا که بسیاری از جوش ها به دلیل آلودگی و کثیف بودن پوست ایجاد می شوند.

کمک به آرایش سریع

ممکن است برای بسیاری از ما پیش آمده باشد که هنگام آرایش مرتکب اشتباه شویم و یا خط چشم و سایه خود را خراب کنیم. همچنین ممکن است بعد از آرایش نظرمان راجع به رنگ رژلب عوض شود و ودوست داریم رنگ رژمان را عوض کنیم. در این حالت نیاز است برای پاک کردن آرایش به سراغ آب بروید و بدین ترتیب کل آرایش صورتتان به هم بریزد. استفاده از میسلار واتر می تواند به راحتی و در کمترین زمان، ناحیه مورد نظر ما بدون خرابکاری ی به هم ریختن کل آرایش، پاک کند. بدین ترتیب با پد آغشته به میسلار، ناحیه مورد نظر به راحتی تمیز کرده و مجددا آرایش خود را ادامه می دهیم. در این حالت می توان به سرعت آرایش خود را تغییر داد یا تکمیل کرد.

میسلار واتر، همراه همیشگی در سفر

استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از چالش های سفر رفتن است. با جابجایی و تغییر آب و هوا، و همچنین قرار گرفتن در محیط های مختلف ممکن است اثرات قابل توجهی بر پوست ما داشته باشد. از این رو حفظ روتین پوست در سفر نیز حائز اهمیت است که کار مشکلی است. از این می توان به جای استفاده از شوینده در سفر و همچنین استفاده از آب های غیر بهداشتی در هنگام مسافرت، از میسلار واتر استفاده کرد. به همراه داشتن  میسلار در سفر، می تواند به حفظ تعادل پوست و جلوگیری از مشکلات احتمالی که ممکن است ایجاد شود مانند جوش و … کمک کند. میسلار واتر هایی که حجم و اندازه کوچک دارند بهترین گزینه برای استفاده در سفر می باشند.

پاک کننده قلم موهای آرایشی

پاک کردن میسلار مداد

پاک کردن و تمیز نگه داشتن ابزار های آرایشی از جمله نکات بهداشتی است که باید به آن توجه کرد. اگر ابزار ها و قلمو های آرایشی را به طور مرتب پاک نکنیم، ممکن است کارایی و کیفیت آرایش را کاهش دهد همچنین موجب بروز برخی از بیماری های پوستی گردند. یکی از موادی که می تواند به سادگی و بدون استفاده از مواد صابونی قلموهای آرایشی را تمیز کند، میسلار واتر است. با استفاده از میسلار می توان تمام قلموهای آرایشی بدون نیاز به آبکشی تمیز و از ایجاد حساسیت یا آلرژی که توسط قلمرو کثیف ایجاد می شود، جلوگیری کرد.

انواع میسلار واتر

همانطور که در پاراگراف های قبل نیز اشاره شد، میسلار واتر ها انواع مختلفی دارند. اگر میسلار را متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید، تاثیر و نتیجه آن بهتر است. به عنوان مثال میسلاری که برای پوست خشک تا حساس است، مقدار بیشتری گلیسیرین و مواد مرطوب کننده در ترکیب خود دارد. مانند میسلار واتر پرودرما، میسلار واتر ژنو و میسلار واتر دیترون در حالی که میسلاری که برای پوست های چرب و مختلط است از درصد چربی کمتری برخوردار است تا پوست چرب نشود و مستعد جوش نگردد. در ادامه به بررسی هر یک از این میسلار ها می پردازیم :

پوست های نرمال تا چرب : مزیتی که پوست های نرمال نسبت به سایر پوست ها دارند این است که می توانند انواع میسلار واتر را استفاده نمایند. بنابراین استفاده از نوع میسلار برای این گروه زیاد مطرح نیست و هر میسلاری که آرایش روی صورت را به خوبی پاک کند می تواند مورد استفاده قرار گیرد. مثل میسلار واتر ژنوبایوتیک پوست چرب

پوست های چرب : پوست چرب به دلیل ترشح چربی از منافذ پوست خیلی بیشتر سایر پوست ها آلوده می شوند. بنابراین نیاز است عمیق تر و بهتر مورد پاکسازی قرار گیرند. میسلار واتر پوست های چرب، درصد  پاک کنندگی بالایی دارد و میزان چربی موجود در آن نیز کمتر از سایر میسلار هاس. همچنین این نوع میسلار موجب تنظیم ترشح چربی شده و بیش از حد چرب شدن پوست جلوگیری می کند.

پوست های مستعد آکنه : بعضی از میسلار ها خاصیتی درمانی داشته و می تواند به بهبود جوش های صورت کمک کند. میسلار هایی که برای پوست های آکنه ای است موجب خشک شدن و از بین رفتن تدریجی جوش ها در سطح پوست می شود. همچنین با کنترل چربی پوست از ایجاد جوش های جدید نیز جلوگیری می کند.

پوست های حساس : پوست های حساس مراقبت های خاص خود را دارند. اگر پوستی حساسی دارید بهتر از میسلار واتر های ملایم استفاده کنید. همچنین هر چه بر روی پوست های حساس شوینده کمتری مصرف شود، از آسیب دیدن و خشک شدن آنها جلوگیری می شود.

نحوه استفاده میسلار واتر

استفاده از میسلار واتر بسیار راحت است. برای استفاده از این محصول فقط کافی است مقداری از محلول میسلار را روی پد ریخته و پوست خود را با آن تمیز کنید. این کار باعث می شود پوست شما بدون استفاده از ژل، کرم و یا شوینده به راحتی تمیز شود و آلودگی های سطحی و عمقی پوست از بین می روند. اگر آرایش غلیظ و کرم پودر های سنگین استفاده می کنید، بهتر است بعد از استفاده از میسلار، صورت خود را با شوینده مخصوص پوست خود بشویید. البته استفاده از میسلار مناسب با پوست، می تواند تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کند. استفاده یک یا دو بار در روز از میسلار می تواند تمام منافذ پوست را به صورت عمقی پاک کند و نیاز به شستشو با آب ندارد. اگر پوست خشک یا حساسی دارید می توانید در روز یک بار از میسلار و آن هم شب هنگام خواب از آ استفاده کنید.

عوارض احتمالی استفاده از میسلار

میسلار جز آن دسته از محصولات آرایشی و بهداشتی است که دارای عوارض جانبی بسیار کمی است. با این حال برخی از پوست های حساس ممکن است هنگام استفاده از میسلار دچار حساسیت شوند. بروز حساسیت مانند خشکی پوست، خارش و یا قرمزی در اثر استفاده از میسلار نامناسب ممکن در برخی از موارد رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *