مراقبت از چشم

تفاوت لنز نرم و سخت چیست و هر کدام چه کاربردی دارند؟

J9vCSfgj5zAAA

مایع لنز را با نام مایع یا محلول مخصوص لنز نیز می شناسند. این محلول ها شیمیایی نیستند و معمولا خطری برای چشم در زمان استفاده از لنز نخواهند داشت. چشم ها یکی از نقاط حساس بدن هستند، به همین دلیل در زمان استفاده از محصولات طبی، آرایشی و بهداشتی باید موارد مختلف و مهمی را در نظر داشته باشیم. یکی از موادی که در زمان استفاده از انواع لنز ها، کاربردی است، مایع محافظ و یا محلول شست و شو دهنده لنز است. در این متن به معرفی این نمونه محصولات خواهیم پرداخت. سپس به معرفی لنز نرم و لنز سخت خواهیم پرداخت و در نهایت کاربرد هر کدام را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. در انتها نیز بهترین و عالی ترین نمونه محلول لنز موجود در بازار را نیز معرفی خواهیم نمود. در این حالت می توانید به آسانی برای خرید اقدام کنید.

مایع لنز یا محلول نگهدارنده لنز، چیست؟

این نمونه محلول ها مخصوص نگهداری لنز ها هستند و به همین دلیل به آن ها مایع لنز می گویند. در نظر داشته باشید تنها وظیفه این محلول، نگهدارندگی از لنز ها نیست. چشم یکی از اعضای مهم بدن است و باید در زمینه مراقبت از آن کوشا باشیم. به همین دلیل دست های آلوده خود را به چشم نمی زنیم. یکی از نقاط بدن که می تواند آسیب جدی در برابر حمله میکروب ها ببیند، چشم است. به همین دلیل در صورت استفاده از انواع لنز ها برای زیبایی و یا به منظور موارد پزشکی بهتر است از این نمونه محلول استفاده نمایید. به عبارت دیگر این مایع لنز معرفی شده، مایعی برای شست و شوی لنز نیز می باشد. بیشتر این محصولات موجود در بازار دارای برند های متنوعی هستند و تنها تفاوت آن ها در کیفیت و غلظت آن ها است. شما با در نظر داشتن نیاز خود و میزان استفاده می توانید برای خرید نمونه ای از آن ها اقدام نمایید.

ضرورت و دلیل استفاده از مایع لنز

اگر از انواع لنز های طبی و یا لنز های آرایشی و رنگی استفاده می کنید، بهتر است مایع لنز را تهیه نمایید. دلیل این مورد را می توانیم در کاربرد های این نمونه مایعات مشاهده کنیم. در این حالت از ایجاد بیماری های قارچی و میکروبی که ممکن است برای چشم شما در صورت عدم استفاده پیش آید، جلوگیری نموده ایم. در این حالت از خشک شدن و خراب شدن لنز خود نیز جلوگیری نموده اید. در این حالت، بهتر است برای خرید نمونه مایع لنز با پزشک خود در این زمینه مشورت نمایید. گاهی تعدادی از لنز ها با نوع مایع لنز و ترکیبات آن همخوانی ندارند. در این حالت باعث خرابی لنز و در صورت استفاده سبب ایجاد عفونت برای شما خواهند شد. با در نظر داشتن این موارد به ضرورت و اهمیت خرید این محصول با نام محلول لنز، بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع محلول لنز موجود در بازار کدامند و وظایف هر کدام چیست؟

مایع لنز محلولی مهم و ضروری است و در بازار میتوانیم نمونه های متنوعی از این محصول را مشاهده کنیم. دلیل تنوع در این خصوص را نیز می توانیم در وظایف متنوع محلول ها مشاهده کنیم. محلول های لنز با وظایف متنوع به قرار زیر در بازار موجود هستند:

  1. مایع لنز پاک کننده روزانه: این نمونه محلول را برای پاک کردن لنز می توانید در طول روز استفاده کنید. برای این مورد دو قطره از محلول کافی می باشد.
  2. مایع پاک کننده لنز چند منظوره: این نمونه مایع لنز برای پاک کنندگی، شست و شو و نگهداری لنز های رنگی و معمولی استفاده می شود. این محلول را بر خلاف محلول ابتدایی می توانید در ظرف مخصوص لنز تا ساعت ها نگه دارید.
  3. مایع مخصوص پاک کننده با حضور آنزیم: این نمونه محلول برای پاک نمودن پروتئین های موجود در چشم است که به لنز چسبیده اند. در این حالت تنها 15 دقیقه زمان برای شست و شو لازم دارید.
  4. محلول پاک کننده هیدروژن پراکسید: این نمونه مایع لنز برای طولانی مدت، نمونه مایعی عالی است. از آن برای نگهداری در زمان های طولانی استفاده می شود. برای اثر گذاری بهتر این نمونه محلول ها، ابتدا بهتر است لنز ها را بشویید و سپس به این محلول انتقال دهید.
  5. محلول پاک کننده رسوب ناشی از پروتئین چشم: برای آنکه پروتئین های رسوب کرده در چشم را از لنز جدا کنید، می توانید از این مایع لنز استفاده کنید. استفاده از این مایع سبب افزایش طول ماندگاری لنز های شما خواهد شد.

با در نظر داشتن این موارد، در صورت نیاز می توانید برای خرید انواع این مایعات اقدام کنید.

مایع لنز نرم و سخت

مایع نگهدارنده لنز نرم و لنز سخت

لنز ها را به طور کلی به دو دسته لنز نرم و لنز سخت تقسیم بندی می کنیم. این دو نمونه لنز دارای تفاوت های زیادی هستند. به همین دلیل برخی از افراد با در نظر داشتن این تفاوت ها برای خرید لنز نرم و برخی دیگر برای خرید لنز سخت اقدام می کنند. در ادامه به تفاوت های این دو نمونه لنز خواهیم پرداخت. در زمینه مایع نگهدارنده نیز این دو نمونه لنز متفاوت هستند و مایع ای مختلفی را برای شست و شو، نگهداری و … باید مورد استفاده قرار دهیم. در نظر داشته باشید ماده مخصوص لنز سخت قوی تر است و مایع لنز نرم نیز معمولی تر خواهد بود تا آسیبی به لنز وارد نکند. در نظر داشته باشید استفاده از مایع اشتباه برای لنز ها، دارای عواقب جبران ناپذیری خواهد بود. در زمان خرید مایع مخصوص لنز به این نکات توجه نمایید.

لنز سخت، به چه نوع لنزی گفته می شود؟

همانطور که از نام لنز سخت مشخص است، این نمونه لنز ها دارای ظاهری خشک هستند. نحوه استفاده از این نمونه لنز ها نسبت به نمونه های نرم، سخت تر می باشد. به همین دلیل از طرفداران خاصی برخوردار نخواهند بود. لنز های طبی و رنگی را از این نمونه لنز نمی سازند. دلیل این مورد را می توانیم در نوع استفاده سخت از این محصول مشاهده کنیم. این نمونه از لنز ها برای چشم های آستیگماتیسم، افراد دارای مشکل قرنیه مانند قوز قرنیه و نامنظمی قرنیه، مورد استفاده قرار میگیرند. در نظر داشته باشید این نمونه لنز ها مداوم و به مدت طولانی در چشم ها باقی می مانند.

معرفی لنز نرم

لنز نرم را همه ما دیده ایم و یا از آن استفاده نموده ایم. این نمونه لنز ها دارای ساختاری نرم هستند. معمولا برای زیبایی، آستیگماتیسم های خفیف و … مورد استفاده قرار میگیرند. در نظر داشته باشید این نمونه محصولات از پلیمر هایی ساخته شده اند که قدرت انعطاف دارند. همچنین به دلیل نازک بودن و نرم بودن آن ها، اکسیژن از آنها عبور نموده و به چشم ها می رسد. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از این نمونه لنز ها، بسیار آسان هستند و می توانید در صورت نیاز آن ها را درآورید و دوباره به چشم منتقل نمایید. این دو نمونه لنز، دارای مایع لنز متنوعی هستند. به همین دلیل بهتر است در زمان خرید، ابتدا تفاوت میان این دو نمونه را بدانید و برای خرید بعد از درک این موارد اقدام نمایید.

تفاوت لنز نرم و سخت چیست و هر کدام چه کاربردی دارند؟

از میان مهمترین و اصلی ترین تفاوت های موجود میان لنز سخت و لنز نرم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. مایع لنز هر کدام برای نگهداری، شست و شو و … متفاوت است.
  2. کاربرد آن ها متفاوت است.
  3. جنس نمونه نرم از پلیمری قابل نفوذ است ولی در نمونه سخت، نفوذ اکسیژن امکان پذیر نیست.
  4. استفاده از لنز های نرم آسان تر می باشد. لنز های سخت را به سختی می توان استفاده نمود.
  5. امکان اتصال باکتری و میکروب های خطرناک به لنز نرم بیشتر از لنز سخت است.
  6. مقاومت و ماندگاری، دوام لنز سخت بیشتر از لنز نرم است.
  7. قیمت لنز های سخت بیشتر از نمونه نرم موجود در بازار است.
  8. لنز های سخت جنبه تزئینی ندارند و معمولا استفاده پزشکی دارند. در حالی که لنز نرم استفاده زیبایی نیز دارد و نمونه های رنگی را نیز در این گروه مشاهده می کنیم.

با در نظر داشتن این چند نمونه تنوع، می توانید برای خرید آن ها و یا برای خرید مایع لنز مورد نظر اقدام نمایید.

کاربرد هر کدام از لنز ها

لنز نرم معمولا برای افراد آستیگماتیسم معمولی و خفیف مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین نمونه لنز های نرم را برای لنز های آرایشی و زیبایی نیز مورد استفاده قرار می دهند. لنز های سخت را برای انواع موارد طبی استفاده می کنند. برای نمونه لنز سخت برای مشکلات قرنیه مانند عدم قرینگی قرنیه و … استفاده می شود. به دلیل سخت بودن این نمونه محصولات و عدم خروج و دخول زیاد این مدل لنز، برای این موارد مورد استفاده قرار میگیرد. لنز های سخت، کاربرد های پزشکی دارند و شما تنها بعد از دستور و تجویز پزشک می توانید برای خرید این نمونه محصولات اقدام نمایید. اما نمونه مدل نرم، معمولا در داروخانه ها به فروش می رسد. با در نظر داشتن این نمونه کاربرد ها می توانید برای خرید اقدام نمایید.

معرفی بهترین و عالی ترین محلول های مخصوص لنز

در بسیاری از موارد مشاهده شده است که برای خرید مایع لنز، افراد دچار تردید هستند. دلیل این نمونه تردید را می توانیم سردرگمی در زمان خرید عنوان کنیم. نمونه محصولات متنوعی با برند ها و مارک های مختلف در بازار مشاهده می شود. در نظر داشته باشید برای خرید باید ابتدا بهترین و عالی ترین نمونه برند ها را بشناسید. همچنین باید در زمان خرید مایع لنز، با پزشک خود نیز مشورت نمایید. از بهترین و عالی ترین نمونه مایع مخصوص لنز می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم. در این حالت می توانید برای خرید آسان از طریق بهترین سایت های اینترنتی و بعد از یافتن اطلاعات در خصوص این محصولات، اقدام نمایید.

معرفی بهترین نمونه محلول و مایع لنز

مایع لنز دارای نمونه های مختلفی در بازار است. این نمونه محصولات دارای تفاوت هایی در غلظت، کاربرد و … هستند. در نظر داشته باشید قیمت آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. از معروف ترین و بهترین مدل های مایع لنز موجود در بازار می توانیم به نمونه های زیر اشاره کنیم.

نمونه شماره یک، مایع مخصوص لنز یونیال ایتالیایی مدل سولکو

مایع لنز یونیور سالمایع لنز یونیورسال پلاس ۱۵۰ میل و ۴۰۰ میل تولید شده در کشور ایتالیا است. این محصول برای شست و شو لنز مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا افرادی که دارای چشم های حساسی هستند، از این نمونه محصول استفاده می کنند. این نمونه محصول را در جای لنز آنتی باکتریال بریزید. این محصول از هیالورونیک اسید تهیه شده است و استریل کننده می باشد. این نمونه مایع لنز خود دارای ماده دیگر به نام هیالورونات است که این ماده، متعادل کننده برای چشم است. این نمونه برای لنز نرم مورد استفاده قرار میگیرد.

مایع لنز نئو پلاس مدل neo vision

مایع لنز نئو پلاس مدل (neo vision) حجم130 میلی لیتر

مایع لنز نئو پلاس مدل (neo vision) حجم130 میلی لیتر

برند نئوپلاس یک شرکت تولید محلول لنزهای تماسی در کشور کره جنوبی است. مایع لنز نئو پلاس ساخته شده توسط این شرکت به دلیل ترکیبات خاصی که در ساخت آن استفاده شده از خشک شدن لنزهای تماسی جلوگیری می کند. ترکیبات ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال به کار رفته در این محلول پروتئین ها و آلودگی هایی که در طول روز بر روی لنزهای تماسی می نشیند را به خوبی از بین می برد. همچنین بدون نیاز به استفاده از مکمل دیگر کافیست که مقداری کافی از محلول را در جا لنزی مخصوصی که در بسته آن قرار داده شده بریزید و لنزهای خود را حداقل به مدت 4 ساعت در آن قرار دهید. محلول شست و شوی لنز برند نئو پلاس تنها در مدت نیم ساعت تمامی رسوبات چربی، غبار و انواع آلودگی های روی سطح لنزهای شما از بین می رود. توجه کنید که لازم است قبل از قرار دادن لنزها در محلول آن ها را ابتدا با محلول شست و شو دهید. اگر درب جا لنزی به خوبی و محکم بسته شده باشد، لنز می تواند حداکثر تا مدت 30 روز در محلول بماند.

مایع مخصوص لنز سخت کانزین پلاس

مایع لنز سخت 120 میل

مایع لنز کانزین پلاس 120 میل است. شرکت شالکون در ایتالیا، تولید کننده این محصول است. برای ضد عفونی نمودن لنز سخت مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول حاوی هیدروکسیل است و همین مورد سبب می شود تا خشکی چشم در صورت استفاده لنز جلوگیری شود. همچنین وظایف دیگری مانند رفع باکتری، جلوگیری از ایجاد آلرژی در چشم، درمان کننده انحراف چشم، افزایش دهنده دوام و ماندگاری چشم و … را بر عهده دارد.

مایع یونیورسال پلاس مخصوص لنز

محلول لنز یونیورسال پلاس 50 میل (مایع لنز)

محلول لنز یونیورسال پلاس 50 میل (مایع لنز)

این نمونه مایع لنز 50 میل است و برای لنز های نرم مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین از کمپانی شالکون ایتالیا تولید شده است. این محصول نیز ضد عفونی کننده لنز می باشد. از خارش و سوزش جلوگیری می کند. همچنین از بین برنده رسوبات پروتئینی باقی مانده بر روی لنز است.

کلام نهایی

با در نظر داشتن موارد عنوان شده می توانید برای خرید اینترنتی انواع مایع لنز اقدام نمایید. همچنین می توانید برای خرید این نمونه محصولات از بهترین و عالی ترین نمونه سایت ویتالوکس اقدام نمایید. با در نظر داشتن نیاز خود و نمونه لنز خود، می توانید برای خرید مایع لنز مورد نظر اقدام نمایید. در این حالت قطعا می توانید بعد از استفاده بهترین نتایج مورد نظر را دریافت نمایید. همچنین بهتر است بدانید قیمت این محصولات با یکدیگر متفاوت است. در این حالت بهترین محصول را خریداری خواهید نمود. تنها به نام و نشان سایت مورد نظر برای خرید دقت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *