مراقبت از پوست

بهترین کرم مرطوب کننده متناسب با نوع پوستتان را بشناسید!

کرم مرطوب کننده انواع پوست

بدون شک همه افراد به دنبال داشتن پوستی نرم و شفاف هستند و برای داشتن پوستی صاف و سالم، بدون پوسته پوسته شدن و خشکی استفاده از مرطوب کننده ها را در برنامه خود قرار می دهند. داشتن یک مرطوب کننده خوب و متناسب با نوع پوستتان بسیار حائز اهمیت است. بنابراین برای داشتن پوستی شاداب و شفاف لازم است که ابتدا با انواع پوست و سپس بهترین کرم مرطوب کننده متناسب با نوع پوستتان آشنا شوید. برای آشنایی با این موارد تا انتها این مقاله را دنبال کنید.

چرا باید از مرطوب کننده پوست استفاده کنید؟

برخی افراد تصور می کنند که استفاده روزانه از مرطوب کننده ها یک عادت محسوب می شوند در حالی که این گونه نبوده و استفاده از آن ها امری واجب است. از آن جا که پوست بزرگترین عضو بدن محسوب می شود، برای سالم و بدون لک بودن به توجه کافی لازم دارد.

بهترین کرم مرطوب کننده اگر مطابق با نوع پوستتان انتخاب شود، علاوه بر شفافیت، صاف و بدون چین و چروک بود احساس خوبی در شما نیز به وجود می آورد. در زیر نگاهی به دلایلی که لازم است از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم، می پردازیم.

  • احتمال مشکلات پوستی را کاهش می دهد.
  • به جوان ماندن پوست کمک می کند.
  • از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری می کند.
  • بهترین کرم مرطوب کننده از پوست شما در برابر عوامل مختلف محافظت کرده و با هیدراته نگه داشتن به حفظ ظاهر سالم آن نیز کمک می کند.

چه زمانی باید از مرطوب کننده استفاده کنیم ؟

بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده هنگامی است که پوست شما تمیز است. با استفاده از مرطوب کننده پوست، آب به میزان بیش تری در پوست شما حبس می شود. به علاوه با مرطوب بودن پوست، محصولات آرایشی دیگر بهتر به پوست جذب می شوند. بنابراین بهتر است که مرطوب کننده های خود را پس از حمام، اصلاح یا لایه برداری استفاده کنید.

مرطوب نگه داشتن پوست پس از حمام بسیار مهم است. زیرا استفاده کردن از آب داغ رطوبت و روغن را از پوست شما خارج کرده و ممکن است در دراز مدت سبب دهیدراته بودن پوست شود. با وجود این که آب داغ می تواند آرامبخش باشد، اما سبب آسیب رسیدن به پوست نیز می شود.

بنابراین اگر به دنبال جوان ماندن پوست خود هستید، هیچ گاه از استفاده از مرطوب کننده غافل نشوید.

همچنین به پوست دستان خود نیز توجه داشته باشید، زیرا دست ها بیش تر از هر قسمت دیگر بدن تحت تاثیر محیط خشک قرار می گیرد. بنابراین بعد از هر بار شستن دست ها حتماً از کرم مخصوص مرطوب کننده دست استفاده کنید.

چه نوع مرطوب کننده برای چه نوع پوستی؟

  • پوست معمولی

اگر در دسته افراد با پوست معمولی قرار دارید بهترین کرم مرطوب کننده برای شما مرطوب کننده مبتنی بر آب است. پوست معمولی تعادل رطوبت طبیعی پوست را حفظ می کند. بنابراین اگر پوست شما معمولی باشد به ندرت شاهد چربی یا خشکی بیش از حد پوست خواهید بود.

مرطوب کننده شما کافیست سبک و مبتنی بر آب باشد تا به شادابی پوست شما کمک کند. اگر از مرطوب کننده مبتنی بر آب استفاده کنید هرگز خشکی یا چربی بر روی پوست خود احساس نمی کنید. مرطوب کننده های پوست معمولی اغلب حاوی روغن های سبک وزن یا مواد مشتق شده از سیلیکون هستند.

  • پوست خشک

اگر دارای پوستی خشک هستید بهترین کرم مرطوب کننده برای شما، مرطوب کننده های سنگین تر بر پایه روغن است. پوست های خشک معمولاً پوسته پوسته شده و هنگام لمس خشن هستند؛ همچنین ممکن است احساس خارش نیز داشته باشید. همچنین ترک خوردگی یا احساس درد در نقاط مختلف پوست نیز برخی دیگر از ویژگی های پوست خشک است، که در این موارد به آبرسان هایی سنگین تر و غلیظ تر بر پایه روغن نیاز دارید.

برای این منظور باید به دنبال ترکیباتی نظیر اسید لاکتیک و اوره یا مرطوب کننده هایی بر پایه سرامید باشید که به حفظ رطوبت پوست شما کمک می کند. همچنین برای پوست هایی که بسیار خشک یا ترک خورده هستند، پمادهایی که با ژل نفتی ساخته شده اند نیز توصیه می شود. استفاده از این محصولات قبل از خواب توصیه می شود.

  • پوست چرب

اگر نوع پوست شما چرب است بهترین کرم مرطوب کننده برای شما یک مرطوب کننده سبک بر پایه آب است. از آن جا که افراد با پوست چرب بیش تر مستعد ابتلا به آکنه هستند؛ بنابراین بهترین گزینه برای این افراد استفاده از یک مرطوب کننده سبک بر پایه آب است تا با استفاده از آن منافذ پوست شما مسدود نشود. برای انتخاب محصولات متناسب با پوست چرب دقت کنید که عبارت “بدون روغن” و “غیر کومدوژنیک” بر روی آن باشد.

در صورتی که پوست شما مستعد آکنه است، از مرطوب کننده های حاوی ژله نفتی، کره کاکائو و روغن نارگیل که سبب مسدود شدن منافذ می شوند، خودداری کنید.

نکات خرید بهترین کرم مرطوب کننده و آبرسان دست و صورت

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

شما نیز بدون شک کلمات «مرطوب کننده» و «آبرسان» را در برندهای مختلف مشاهده کرده اید و ممکن است تصور کنید که هر دوی آن ها معانی یکسانی دارند. اما واقعیت این است که این دو یکسان نبوده و تفاوت هایی نیز با هم دارند.

کرم ها چه از نوع مرطوب کننده و چه از نوع آبرسان هدفی مشترک دارند و آن هدف کمک به دریافت آب کافی  به منظور پیشگیری یا درمان خشکی، سفت شدن و یا دهیدراته شدن پوست است.

به دلیل آن که برندهای آرایشی گاهی از این کلمات به جای هم استفاده می کنند، سبب سردرگم شدن مصرف کنندگان می شوند. اما تفاوت اصلی این دو در این است که محصولات آبرسان سبب هیدراته شدن سلول های پوست شما شده و محتوای آب آن ها را افزایش می دهند؛ این در حالیست که محصولات مرطوب کننده تنها از هدر رفتن آب از طریق اپیدرمی جلوگیری و به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کنند.

مواد تشکیل دهنده مرطوب کننده

سرامیدها، دایمتیکون (یک عامل صاف کننده مبتنی بر سیلیکون)، کره شی و روغن نارگیل مهم ترین مواد تشکیل دهنده مرطوب کننده ها هستند. همه این ترکیبات مرطوب کننده بوده و مانند یک آهنربا با بیرون کشیدن رطوبت از لایه های عمیق پوست آن ها را در بیرونی ترین لایه از پوست می چسبانند.

سرامیدها همان چربی طبیعی پوست هستند، در حالیکه سیلیکون ها به عنوان یک روان کننده عمل کرده و با کاهش اصطکاک پوست را نرم می کنند.

انسدادها که شامل ژله نفتی، لانولین، کره کاکائو، روغن کرچک، روغن معدنی و روغن جوجوبا می شوند نیز مانند یک سد بر روی سطح پوست عمل کردن و به حفظ آب در پوست کمک می کنند.

مواد تشکیل دهنده آبرسان

برای استفاده از محصولات آبرسان به این نکته توجه کنید که ترکیبات انتخابی شما باید به گونه ای باشد که مستقیماً آب را به سلول های پوست برساند.

این ترکیبات عبارتند از:

اسید هیالورونیک، پروپیلن گلیکول، اسیدهای آلفا هیدروکسی، اوره، یا گلیسیرین (همچنین با عنوان گلیسرول) و آلوئه‌ورا.

بهترین مرطوب کننده برای پوست های نرمال، خشک و چرب

کرم مرطوب کننده آووکادو پوست خشک دیترون کاسه ای حجم 200 میل

کرم مرطوب کننده کاسه ای آووکادو دیترون 200 میل

کرم مرطوب کننده کاسه ای آووکادو دیترون 200 میل

ویژگی های محصول

. مناسب برای پوست های خشک

. کمک به رطوبت رسانی عمیق دست، صورت و بدن

. بالا بردن مقاومت پوست بدن در برابر تمامی عوامل مخرب محیطی

. دارای خاصیت تسکین دهندگی و ضد التهابی

. دارای روغن آووکادو

. پخش آسان و جذب سریع

. مناسب برای روتین پوستی روزانه

کرم مرطوب کننده کاسه ای انواع پوست آرگان دیترون حجم 200 میل

کرم مرطوب کننده کاسه ای آرگان دیترون

کرم مرطوب کننده کاسه ای آرگان دیترون

ویژگی های محصول:

. مناسب برای تمامی پوست ها

. بسیار سبک و جذب سریع

. کمک به جوانسازی پوست

. نرم کننده پوست

. کمک به تغذیه و ترمیم پوست

. کمک به تسکین پوست

. افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

. مناسب برای پوست های دهیدراته

کرم مرطوب کننده پوست نرمال تا چرب دیترون کاسه ای آلوئه ورا حجم 200 میل

قبل و بعد از استفاده از کیت شیمر فرامسی

کرم مرطوب کننده کاسه ای آلوئه ورا دیترون

ویژگی های محصول:

. مناسب برای پوست های نرمال تا چرب

. کمک به تقویت و تغذیه پوست

. کمک به بازسازی و جوان کردن پوست

. پیشگیری از پیری زودرس

. دارای خاصیت آنتی اکسیدانی

. کمک به شادابی و درخشندگی پوست

. قابل استفاده برای روتین روزانه و پایه آرایش

. دارای روغن بادام و موم زنبور عسل در ترکیباتش

. دارای ویتامین های ضروری پوست مانند A و E

. حاوی آلانتوئین و گلیسیرین

. جلوگیری از التهاب پوست

سخن آخر

یکی از مهم ترین رازهای داشتن پوستی شاداب و لطیف استفاده از بهترین کرم مرطوب کننده متناسب با نوع پوستتان است. کرم مرطوب کننده یک عضو جدایی ناپذیر از روتین صحیح پوستی است که تمام افرادی که به سلامت پوست خود اهمیت می دهند باید از آن طبق نکات و دستورالعمل های صحیح استفاده کنند. با استفاده از موارد گفته شده و محصولات معرفی شده در این مقاله می توانید تا حد زیادی شاهد شادابی و لطافت در پوست خود باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *