مراقبت از مو

بهترین محافظت بعد از کراتینه کردن مو و یا بوتاکس

کراتینه مو

بهترین محافظت بعد از کراتینه کردن مو و یا بوتاکس و فیلر مو استفاده از محصولات مراقبتی قوی مانند انواع شامپو،روغن آرگان و یا ماسک مو حاوی روغن آرگان و فاقد سولفات می باشند.

بعد از این که موهایتان را کراتینه و یا هر کار درمانی دیگر مانند بوتاکس و فیلر کردید برای شست و شوی آن باید به دنبال یک شامپوی مناسب باشید و در انتخاب شامپو خیلی دقت کنید. بهتر است از آرایشگرتان در مورد نحوه شستن موها یپرسید.

برای موهای خود باید خرید شامپو بدون سولفات را در الویت خود قرار دهید. شامپوهای حاوی سولفات سدیم، کراتین موهای شما را از بین خواهند برد و نتیجه کار شما را خراب می‌کنند. نکته دیگری که در رابطه با شستن موها وجود دارد این است که آب شور و آب کلر دار هم باعث از بین رفتن کراتین و آسیب به موهای شما می‌شوند.

نکات مهم بعد از کراتینه و بوتاکس:

1-استفاده از شامپو مناسب موهای آسیب دیده و حاوی مواد مغذی مانند روغن آرگان و فاقد سولفات:

در سالهای اخیر محصولات مختلفی در کشور خودمان نیز تولید شده که دارای کیفیت قابل قبولی در زمینه درمان مو می باشند مانند انواع ماسک مو و شامپو فاقد سولفات مناسب جهت محافظت بعد از انواع کارهای درمانی مو هستند.

یکی از بهترین محصولات در این زمینه شامپو اسکالپیا مناسب موی کاشته شده و کراتینه می باشد این محصول که ساخت شرکت آرا شیمی پارس است با فرمولاسیون ویژه مانع از آسیب به مو و کمک به درمان مو در تکمیل انواع کار درمانی است.

البته دقت داشته باشید محصول ایرانی در این زمینه بسیار هستند که خیلی از آنها از کیفیت پایینی برخوردار هستند ولی این شامپو اسکالپیا توسط متخصصین پوست جهت تکمیل درمان انواع آسیب پوستی و همچنین کاشت مو نسخه می شود.

یک محصول دیگر که توسط آرایشگران در زمینه درمان مو توصیه می شود برند هاستینا پلاس می باشد که دارای انواع ماسک و دوفاز و شامپو جهت درمان موهای آسیب دیده هستند که در زیر می توانید تمام محصولات این برند را مشاهده نمایید.

2-استفاده از ماسک مو و روغن آرگان دارای مواد مغذی:

یکی از قوی ترین محصولات در این زمینه در کل دنیا برند فرامسی ایتالیا میباشد این محصولات با داشتن مواد مغذی فراوان برای تقویت مو و جلوگیری از آسیب به مو یکی از محبوب ترین محصولات مراقبتی در دنیا هستند که به دکتر مو معروف هستند.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این برند تخصص آن در تولید محصولات مویی می باشد چرا که در ۸۰ سال گذشته که این شرکت تاسیس شده است تمام تمرکز خود را بر روی تولید محصولات موی و مراقبت از مو قرار داده است و جز تولید محصولات مختلف برای مو اقدام به تولید محصول دیگری ننموده است به همین دلیل کاملاً متمرکز و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و همکاری با معتبر ترین دانشگاه های جهان اقدام به تولید محصولات خود کرده است .

از مهمترین محصولات این برند میتوان به انواع روغن آرگان و ماسک مو اشاره نمود روغن های آرگان فرامسی در دو مدل ارائه می شوند مدل اول که در ایران به روغن آرگان مشکی فرامسی معروف است که جهت مراقبت از موهای ضخیم و با آسیب دیده گی بالا مورد استفاده قرار می گیرد می توان اشاره کرد.

روغن آرگان دیگر این برند که به روغن آرگان سفید فرامسی و یا روغن آرگان طلایی معروف است برای موهای نازک و کم حجم کاربرد بهتری دارد.

برند فرامسی دارای انواع مختلفی از ماسک ها و شامپو ها جهت مراقبت از مو نیز می باشد یکی از تخصصی‌ترین لاین آن مورفسیس نام دارد که روغن آرگان های اشاره شده در بالا از همین لاین تخصصی می باشند و دارای سه مدل ماسک مو برای درمان است.

انواع ماسک مو فرامسی:

ماسک موی مغذی و براق کننده فرامسی

ماسک موی آسیب دیده فرامسی

و ماسک موی رنگ شده فرامسی 

همانطور که در بالا گفته شد تمام محصولات این لاین از برند فرامسی جهت محافظت و مراقبت از مو کاربرد دارند که از بهترین محصولات تولید شده جهانی برای مراقبت بعد از انواع کارهای درمانی مانند بوتاکس و فیلر مو و همچنین کراتین کردن مو(که قبلا در این مقاله “عوارض کراتینه مو برای زنان،کودکان،شیردهی و خود آرایشگر” در مورد عوارض و آسیب آن به مو صحبت کردیم) می باشند.

3-عدم استفاده از اتو مو و سشوار:

از خشک کردن و حالت دادن مکرر موها با وسایل گرمایی (مثل سشوار، اتو، بابلیس و…) خودداری کنید، چراکه گرمای بیش از حد می تواند به کوتیکول مو آسیب وارد کرده و تاثیرات منفی بر روی درمان بوتاکس مو بگذارد. اگر به هر دلیلی دوست دارید از وسایل حالت دهنده گرمایی مو استفاده کنید، قبل از آن با استفاده از یک اسپری محافظ حرارت از موهای خود مراقبت کنید. از محصولات حالت دهنده فاقد موارد شیمیایی که با روغن آرگان یا کراتین غنی شده اند استفاده کنید. بدین ترتیب علاوه بر بسته شدن کامل و درست کوتیکول های مو، رطوبت موها نیز تامین می شود.

4-استفاده از روبالشتی نرم در صورت امکان ابریشمی
برای مراقبت از مو بعد از کراتینه تا سه روز اول لازم است به نکاتی توجه شود.

اول از همه موها را موقع خواب آزاد بگذارید. تا سه روز اول هر گونه بستن مو یا گیر کردن آن زیر سر هنگام خواب ممکن است موجب ایجاد موج یا فر در موها شود پس قبل از خواب موهای خود را ازاد به سمت پایین یا یک سمت قرار دهید.
از بالشت ابریشمی یا ساتن استفاده کنید. استفاده از بالشت‌ با رویه‌ای مانند کتان باعث می‌شود هنگام خواب رطوبت موهای شما جذب پارچه شود و همچنین اصطکاک میان مو و پارچه زیاد شود. بنابراین برای مراقبت از مو بعد از کراتینه مهم است که حواستان به جنس پارچه بالشتتان باشد.
طاقباز به پشت بخوابید و موهایتان را مستقیم و آزاد قرار دهید. برای مراقبت کردن از مو بعد از کراتینه هنگام خواب، سه شب اول طاقباز بخوابید و موهایتان را به آرامی و به صورت مستقیم قرار دهید. می‌توانید از چند بالشت یا پتو در اطراف استفاده کنید تا مانع از غلت خوردن شما هنگام خواب شوند چراکه تغییر وضعیت شما در خواب و خوابیدن به پهلو یا مشت می‌تواند موجب بازگشت حالت قبلی موها شود.

5-شنا کردن در آب کلر دار و دارای نمک به علت از بین بردن اثر کراتین و بوتاکس ممنوع است

اگر علاقه شدید به استخر رفتن دارید، برای مراقبت از مو بعد از کراتینه لازم است که از موهایتان در برابر تماس با آب استخر جلوگیری کنید چراکه نمک و کلر موجود در آب استخر به کراتینه موهای شما آسیب می‌زند. حتما از کلاه شنا استفاده کنید و پس از شنا موهایتان را سرم روغنی یا آب مقطر بشویید و از نرم‌کننده و آبرسان عمیق استفاده کنید.
6-گل سر و گیره مو را کنار بگذارید.

بسیاری از خانم‌ها و دختر خانم‌ها عادت به باز گذاشتن موهایشان ندارند و ترجیح می‌دهند که موهایشان را به وسیله انواع گیره یا گلسر ببندند. برای مراقبت از مو بعد از کراتینه لازم است که از بستن موها به هر شیوه تا دو هفته اجتناب شود. بستن موها با گیره قبل از دو هفته ممکن است باعث شود که موهای شما از محل اتصال گیره دچار فر خوردگی شوند.

در این مقاله از ویتالوکس به تعدادی از نکات مهم برای محافظت بعد از کراتین و بوتاکس اشاره کردیم در صورتی که سوالی در این مورد دارید می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن پاسخگو شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *