بهداشت جنسی

آیا استفاده از ژل لوبریکانت در بارداری ضرر دارد؟!

رابطه جنسی در دوران بارداری

خیلی ها این سوال را می پرسند که آیا داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری مجاز است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت به طور کلی بله. اما شاید در برخی موارد به دستور پزشک، این رابطه، غیر مجاز اعلام گردد. در مجموع، داشتن رابطه جنسی، آن هم در طول دوره بارداری برای زنان مفید است. اما مسئله اینجاست که برخی از خانم ها به دلیل داشتن واژن خشک، از داشتن این رابطه امتناع می کنند. آنها می توانند با استفاده از محصولاتی مثل ژل لوبریکانت، واژن خود را مرطوب و آماده برقراری رابطه جنسی نمایند. نکته مهم این است که این رابطه جنسی در طول بارداری، منجر به کاهش تنش های روانی شده و هورمون های خاصی را در بدن ترشح می کند. علاوه براین، افزایش درصد بارداری موفق و سالم نیز رخ داده و از سوی دیگر، این رابطه در روحیه و خلق و خوی خانم ها نیز تاثیرگذار خواهد بود.

ژل لوبریکانت چیست؟

ژل لوبریکانت یکی از ژل های روان کننده محسوب شده و برای برقراری روابط جنسی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول از خاصیت لغزندگی و روان کنندگی بالا برخوردار بوده و منجر به برطرف نمودن برخی از مشکلات مثل خشکی واژن شده است. به طور معمول، هنگامی که تحریکات جنسی صورت می گیرد، واژن خانم ها مایعی از خود ترشح کرده و خیس می شود. این رطوبت باعث برقراری راحت رابطه جنسی خواهد شد. اما گاهی ترشحات لازم در واژن رخ نداده و در نتیجه، رابطه جنسی به سختی صورت می گیرد. این رابطه، توام با درد و سوزش بوده و احساسات ناخوشایندی را در بانوان ایجاد می کند.

حال با استفاده از محصولات موثری مثل ژل روان کننده می توان به این مشکلات پایان داد. این ژل، با ایجاد رطوبت کافی در واژن، خشکی را از بین برده و واژن را مستعد رابطه می سازد. ژل فوق از ساختار نیمه جامد برخوردار بوده و دارای مقدار آب فراوان است. با توجه به همین محتویات، رطوبت لازم توسط این محصول تامین شده و رابطه جنسی موفقیت آمیز همراه با حس لذت و ارگاسم تحقق می یابد. در مطلب بهترین ژل لوبریکانت در مورد نوع عملکرد ژل های جنسی مفصل صحبت کرده ایم.

مشکلات رابطه جنسی در دوران بارداری

خانم ها در دوران بارداری به مشکلات زیادی دچار می گردند. یکی از مشکلات رایج این دوره که تقریبا به سراغ همه آنها می آید، حالت تهوع است. این حالت در سه ماه نخست بارداری، تشدید شده و مشکلاتی مثل عدم توانایی در برقراری رابطه جنسی را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر تهوع، خانم های باردار، علائم دیگر مانند سوزش سر دل، کمر درد و … را تجربه کرده و در نتیجه، باز هم توانایی لازم برای شروع رابطه را نخواهند داشت.

افزون بر این، خشکی واژن نیز در بعضی از آنها رخ داده و رابطه جنسی دشوار و توام با درد را به دنبال خواهد داشت. اما خوشبختانه با استفاده از محصولاتی مثل ژل لوبریکانت می توان مشکل آخر یعنی واژن خشک را برطرف نمود. این ژل، تاثیر فوری در رطوبت واژن داشته و زوجین را از داشتن رابطه جنسی، منع نخواهد کرد. بلکه موقعیت لازم برای شروع این رابطه را فراهم می سازد.

ژل لوبریکانت در بارداری باید حتما استفاده شود؟

به طور طبیعی در طی دوران بارداری، ترشحات واژن نسبت به دوره های پیش از آن، افزایش یافته و هورمون استروژن نیز در بدن به مقدار بیشتری ترشح می گردد. همه این تغییرات به دلیل مراقبت از رحم و جنین داخل آن رخ می دهند. اما این وضعیت در اکثر خانم ها اتفاق افتاده و در برخی از آنها ترشحات واژن و افزایش سطح استروژن روی نمی دهد. یعنی به جای هورمون استروژن، هورمون پروژسترون، بیشتر ترشح خواهد شد. به دنبال آن، مشکلات جنسی مثل خشکی واژن اتفاق می افتد. این مشکل منجر به بروز اختلال در رابطه جنسی خواهد شد.

البته همانطور که گفته شد، خرید ژل لوبریکانت و مصرف آن می تواند به مشکلاتی مثل خشکی واژن خاتمه داده و درصد رضایت جنسی را افزایش دهد. با این اوصاف می توان به این نتیجه دست یافت که برخی از خانم ها به ژل لوبریکانت در دوران بارداری نیاز داشته و بعضی دیگر هم از آن بی نیاز خواهند بود. همه چیز بستگی به وضعیت فیزیکی مادر و ترشح هورمون های بدن او دارد.

آیا استفاده از روان کننده در بارداری خطر دارد؟

پاسخ این سوال؛ متفاوت است. هم می توان گفت بله و هم می توان پاسخ داد خیر. با توجه به اینکه ژل لوبریکانت، هیچ برخورداری با دیواره رحم و جنین ندارد؛ پس استفاده از آن، خالی از ضرر خواهد بود. اما اگر همین ژل دارای ترکیباتی غیر سازگار با بدن مادر باردار باشد؛ استفاده از آن می تواند بسیار مضر و خطرناک باشد. پس دقت کنید که چه نوعی ژلی را مصرف می کنید. ژل لوبریکانت در صورتی امن و بی خطر خواهد بود که دارای ترکیبات مفید باشد. ترکیبات بر پایه آب، از ترکیبات ایمن به شمار آمده و هیچ ضرری، نه برای مادر و نه برای جنین ندارند.

بهترین نوع ژل لوبریکات در بارداری

آنچه که باید بدانید؛ این است که ژل لوبریکانت دارای مدل های متعددی است. برخی از انواع این محصول بر پایه آب هستند. بعضی دیگر بر پایه روغن بوده و در مقابل، نمونه هایی وجود دارند که بر پایه سیلیکون می باشند. از میان این سه مدل، ژل لوبریکانت بر پایه آب، برای زنان باردار، مفید و موثر خواهد بود. دو نوع دیگر یعنی ژل های بر پایه روغن و سیلیکون، گزینه های مناسبی نبوده و ممکن است آثار منفی را به دنبال داشته باشند. پس باید از مصرف آنها اجتناب کرد.

اما علت اینکه ژل بر پایه آب، بهترین گزینه معرفی شده؛ این است که این محصول، مانع از رشد باکتری ها شده و خطری نمی آفریند. اما محصولاتی که بر پایه روغن هستند؛ برعکس این ژل ها عمل کرده و از این رو مصرف آنها توسط خانم های باردار، ممنوع اعلام شده است. حال در ادامه قصد داریم تا به معرفی انواع ژل لوبریکانت بر پایه آب پرداخته و شما را با این محصولات آشنا نماییم:

ژل روان کننده ایموشن زرد

ژل زرد ایموشن

ژل روان کننده ایموشن زرد بر پایه آب بوده و کاملا سازگار با بدن است. ژل مورد نظر، قابل استفاده توسط خانم های باردار نیز بوده و ایمن است. این ژل که از سری محصولات ایموشن می باشد، ناحیه تناسلی را ضمن آغشته کردن به یک بوی خوش، شستشو داده و ضد عفونی می سازد. نه قارچ ها و نه باکتری ها، مجالی برای ورود به ناحیه تناسلی نداشته و این موضوع، از خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی ژل، نشات می گیرد. همچنین محصول فوق از آثاری مثل سوزش، التهاب، درد و خارش جلوگیری کرده و یک رابطه امن و لذت بخش را فراهم می سازد. با توجه به اینکه این ژل بر پایه آب است؛ لذا با آب به راحتی شسته و پاک می شود.

ژل لوبریکانت پلی ژل

 

ژل لوبریکانت پلی ژل

ژل لوبریکانت پلی ژل  یکی دیگر از محصولات موثر برای بانوان باردار مبتلا به خشکی واژن است. این محصول علاوه بر رفع خشکی، در افزایش میل جنسی نیز تاثیرگذار می باشد. این محصول به دلیل ترکیبات بر پایه آب، فاقد عوارض بوده و مشکلات جنسی را مدیریت می نماید. پس اگر دارای واژن خشک بوده و با اختلالاتی مثل میل جنسی کم، دست و پنجه نرم می کنید، می توانید از این ژل استفاده کنید.البته ژل روان کننده آنتی باکتریال و ژل روان کننده گالاردو با رایحه گل سرخ محصولات مشابهی در این طیف می باشند.

ژل روان کننده ایموشن نارنجی

ژل نارنجی ایموشن گرم کننده و روان کننده جنسی

ژل ایموشن نارنجی در افزایش تحریک واژن، موثر واقع شده و ترشحات بیشتری را در این ناحیه ایجاد می کند. در ضمن ژل مورد نظر با افزایش حرارت ناحیه تناسلی، لذت وصف ناپذیری را در حین رابطه جنسی رقم می زند. اگر از واژن خشک در عذاب بوده و به دنبال راهی برای رفع این مسئله هستید؛ می توانید از این ژل کمک بگیرید. برخی از ویژگی های بارز این ژل را نام خواهیم برد: ضد عفونی کننده، آنتی باکتریال، خوشبو کننده واژن، تنظیم پی اچ واژن، افزایش تمایلات جنسی، روان کننده عالی و موثر در ارگاسم.

ژل لوبریکانت روان کننده آی پلاس

lubricant iplus jinsing

ژل جینسینگ بنفش ای پلاس، اثری از خشکی واژن بر جای نگذاشته و یک واژن مرطوب و آماده را در اختیار خانم ها قرار می دهد. اگر در دوران بارداری به سر برده و می خواهید رابطه جنسی لذت بخشی را با همسر خود تجربه کنید؛ می توانید از این ژل یاری بجویید. محصول فوق عاری از ترکیبات حساسیت زا بوده و از محتویات عالی مانند عصاره جینسینگ انرژی زا بهره برده است. با توجه به اینکه این ژل فاقد ترکیبات چرب است، لذا هیچ چربی ای در ناحیه تناسلی ایجاد نمی کند. در ضمن محصول فوق، یک ژل ضد باکتریایی نیز محسوب شده و با افزایش حرارت ناحیه تناسلی، لذت رابطه جنسی را چند برابر می سازد.

فواید استفاده از روان کننده در دوران بارداری

استفاده از انواع روان کننده از جمله ژل لوبریکانت در دوران بارداری، فواید زیادی را به دنبال خواهد داشت. در این بخش به بررسی این فواید خواهیم پرداخت:

  • کاهش اصطکاک و در نتیجه افزایش لذت جنسی
  • مانع از پاره شدن کاندوم
  • جلوگیری از خونریزی واژن با توجه به رفع خشکی آن
  • مانع از تشکیل عفونت های مجاری ادراری و واژن
  • از بین بردن حس درد و سوزش در خانم ها
  • با قابلیت جذب بالا
  • به ارگاسم رساندن خانم ها

کدام روان کننده در بارداری مضر است؟

استفاده از انواع ژل لوبریکانت بر پایه آب در دوران بارداری، مانعی ندارد. اما استفاده از روان کننده هایی که بر پایه روغن هستند؛ مجاز نیست. علت این است که این روان کننده ها باعث بر هم ریختن تعادل پی اچ واژن می شوند. در ضمن چنین محصولاتی، خطر ابتلا به عفونت را در زنان باردار افزایش داده و ممکن است جنین را هم در معرض این خطر قرار دهند. نکته مهمی که در ادامه باید بگوییم؛ این است که انواع ژل لوبریکانت بر پایه آب، در صورتی که دارای این ترکیبات و افزودنی ها باشند؛ مجاز به مصرف نیستند:

  1. ژل طعم دار: این نوع ژل ها اکثرا دارای قند بوده و عفونت های قارچی را تشدید می سازند.
  2. ژل معطر: ژل لوبریکانت نباید معطر یا حاوی اسانس باشد؛ چرا که این محصولات نیز باعث عفونت خواهند شد.
  3. ژل حاوی مواد شیمیایی: محصولاتی که حاوی ترکیبات شیمیایی مانند مواد پتروشیمی هستند؛ نباید مصرف گردند. اسید بنزوئیک، بنزن و پروپیلن گلیکول، نمونه ای از این ترکیباتند.
  4. ژل حاوی پارابن: پارابن یکی از ترکیبات مضر برای بانوان باردار است که احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

چه وقت باید به پزشک مراجعه شود؟

اگر چه ژل لوبریکانت، رابطه جنسی موثری را در دوران بارداری شکل می دهد؛ اما در موارد نادر ممکن است عوارضی را پدیدار سازد. شاید علت بروز این عوارض، عدم رعایت اصول بهداشتی باشد. با پوشیدن شورت یکبار مصرف می توان بهداشت فردی را رعایت کرد و از عوارض بعدی نیز جلوگیری نمود. در هر حال در زمان بروز عوارض، نیاز به مراجعه به پزشک خواهد بود. اما عوارضی که ممکن است گاها رخ دهند؛ عبارتند از:

  • احساس درد حتی با وجود استفاده از ژل
  • انقباضات ریتمیک و مدت دار
  • ترشحات رنگی و مشکوک
  • ترشحات بدبو
  • تورم و التهاب

خرید ژل جنسی بارداری از ویتالوکس

اگر به دنبال بهترین ژل جنسی برای دوران بارداری می گردید، می توانید به سراغ محصولاتی مثل ژل لوبریکانت رفته و آن را برگزینید. محصول فوق، شما را از خشکی واژن نجات داده و یک رابطه جنسی خوب در این دوران را برایتان رقم می زند. اکنون جهت خرید ژل لوبریکانت می توانید از فروشگاه ویتالوکس اقدام کرده و خرید سریع، امن و ارزان را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *