آرایش

پرایمر صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

پرایمر چیست

پرایمر صورت از آن دسته محصولات آرایشی است که همه‌ی ما اسم آن را شنیده‌ایم اما شاید دقیقا ندانیم که موارد استفاده از آن چیست؟ اگر به زیبایی و جوان ماندن پوست خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید به درستی از لوازم آرایشتان استفاده کنید به خواندن این مطلب ادامه دهید.

پرایمر تنها یک محصول آرایشی نیست؛ بلکه می‌تواند تاثیر بسزایی در سلامت پوست شما داشته باشد. در واقع استفاده از این محصول به زیرسازی و ایجاد یک دستی در آرایش کمک می‌کند. همچنین اهمیت زیادی در سلامتی و مراقبت از پوست دارد.

پرایمر صورت چیست؟

پرایمر یکی از انواع لوازم آرایشی است که در مراحل اولیه‌ی آرایش و به عنوان زیرساز به کار می‌رود. استفاده از آن کمک می‌کند تا پوست شما سلامت، طراوت و شادابی خود را حفظ کند. همچنین باعث می‌شود زیرسازی درستی برای آرایش خود داشته باشید که در نتیجه، آرایش خیلی بهتر روی پوستتان می‌خوابد.

همانطور که گفته شد می‌توانید از این محصول به عنوان اولین لایه‌ی آرایش خود استفاده کنید. به این صورت، لایه‌های دیگر مانند کرم پودر و غیره روی این لایه قرار خواهند گرفت. همچنین استفاده از این محصول به یک دستی این لایه‌های آرایشی کمک شایانی می‌کند. علاوه بر این، به کار بردن آن، علاوه بر تاثیر بسیاری که روی یک دستی و بی نقصی آرایش شما دارد، در حفظ سلامت پوست نیز تاثیرگذار است که در ادامه بیشتر در مورد این موضوع توضیح خواهیم داد.

استفاده از این محصول آرایشی به خصوص به کسانی پیشنهاد می‌شود که علاقه‌ای به آرایش‌های غلیظ و سنگین ندارند. چرا که استفاده از یک لایه از این محصول آرایشی به تنهایی می‌تواند تاثیر بسیاری در صافی و یکدستی بافت پوست داشته باشد.

مواد سازنده پرایمر صورت

مواد تشکیل‌دهنده‌ی این محصولات معمولا بر پایه انواعی از مواد سیلیکونی مانند دایمتیکون است. این مواد خاصیت نرم کنندگی بالایی دارند. در نتیجه علاوه بر تاثیری که در زیبایی آرایش شما می‌گذارد، به بهبود پوست و از بین رفتن چروک و لک‌های پوستی نیز کمک می‌کند.

کاربردهای پرایمر صورت در آرایش

همانطور که گفته شد، مهمترین موارد استفاده از این محصول آرایشی، تلاش برای داشتن یک آرایش بی‌نقص و حفظ سلامت پوست است. تاثیر این محصول روی سلامت پوست و داشتن یک آرایش بی‌نقص از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است. در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

پرایمر صورت چیست

افزایش ماندگاری مواد آرایشی روی پوست

این محصول باعث می‌شود تا مواد آرایشی به مدت طولانی‌تری بدون نیاز به تمدید، روی پوستتان باقی بمانند.

روشن کردن پوست

یکی از دیگر ویژگی‌های خاص استفاده از این محصول آرایشی، تاثیر آن در روشن کردن پوست است. پوست ما ممکن است به دلایل مختلف رنگ تیره‌تری به خود بگیرد. محصولات مختلفی برای روشن کردن پوست وجود دارد که پرایمر در بین آنها یکی از مفیدترین موارد است.

میزان خاصیت روشن کنندگی در انواع مختلف این محصول متفاوت است. به طور کلی استفاده از آن به عنوان اولین لایه‌ی آرایش، می‌تواند ظاهر روشن‌تری به پوست شما ببخشد. حتی به کار بردن آن به تنهایی و بدون اعمال سایر لوازم آرایشی نیز می‌تواند باعث روشن‌تر و درخشان‌تر شدن پوست شما شود.

تصحیح رنگ پوست

منظور از تصحیح رنگ پوست، روشن‌تر کردن آن و همچنین از بین بردن قرمزی پوست یا نقاط تیره شده‌ی آن است. چرا که این کار به زیبایی هر چه بیشتر آرایش شما کمک می‌کند. استفاده از این محصول می‌تواند در تصحیح رنگ پوست و از بین بردن نقاط تیره یا قرمز پوست، بسیار مفید واقع شود. برای مثال استفاده از پرایمر صورت می‌تواند سبب پوشاندن جای لک و جوش شود. همچنین می‌تواند به خوبی سیاهی زیر چشم را پوشش دهد.

خاصیت مرطوب کنندگی

کرم‌های مرطوب کننده از جمله محصولات پر طرفدار آرایشی هستند. استفاده از آنها صرفا جنبه‌ی آرایشی ندارد؛ بلکه بیشتر به هدف حفظ سلامت پوست به کار می‌روند. به همین دلیل است که مرطوب کننده‌ها یک عضو جدا نشدنی از لوازم روزانه‌ی هر یک از ما هستند. یکی از دیگر جذابیت‌های استفاده از این محصول آرایشی این است که می‌توان از آن به عنوان مرطوب کننده نیز استفاده کرد. برای مواقعی که آرایش قرار است یک مدت طولانی روی پوست شما باقی بماند، استفاده از این محصول به عنوان لایه‌ی اولیه‌ی آرایش، به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند.

صاف و یکدست کردن بافت پوست

پرایمر سبب بسته شدن منافذ باز پوست می‌شود. در نتیجه اجازه‌ی ورود سایر مواد آرایشی به بافت پوست را نمی‌دهد. برخی از این مواد اگر وارد منافذ باز پوست شوند می‌توانند لک و یا جوش ایجاد کنند. در نتیجه این محصول در این زمینه نیز مفید عمل می‌کند. همچنین با بستن منافذ پوستی ظاهری صاف و یکدست به پوست شما می‌بخشد.

جلوگیری از براق شدن پوست

براق شدن پوست بعد از چند ساعت، می‌تواند ظاهر نامطلوبی به آرایش شما بدهد. این در حالی است که اگر از این محصول آرایشی به عنوان لایه‌ی اولیه‌ی آرایش خود استفاده کرده باشید، پوستتان براق و چرب نخواهد شد.

پوشاندن انواع چروک و جلوگیری از ایجاد آنها

یکی از سوال‌های همیشگی در مورد پرایمرها این است که آیا خاصیت جوان کنندگی و ضد چروک دارند؟ در جواب این سوال باید گفت که بله. چرا که برخی مواد به کار رفته در تهیه آنها چنین تاثیراتی روی پوست باقی می‌گذارند. در نتیجه استفاده از این محصول آرایشی را می‌توان نه تنها روش مناسبی برای پوشاندن چروک‌های صورت دانست، بلکه می‌توان روی آن به عنوان جوان کننده و ضد چروک هم حساب کرد.

مراحل و روش استفاده از پرایمر صورت

ابتدا صورت خود را به خوبی شسته و آن را تمیز کنید. سپس بعد از خشک کردن پوست، مقدار مناسبی از این محصول را برداشته و با نوک انگشتان خود به آرامی روی پوست صورتتان پخش کنید. می‌توانید پیش از استفاده از این محصول، از مقداری مرطوب کننده هم استفاده کنید. هر چند که خود این محصول دارای خاصیت مرطوب کنندگی نیز هست.

همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، استفاده از این محصول به عنوان اولین لایه‌ی آرایشی همواره توصیه می‌شود. در نتیجه بعد از استفاده از آن می‌توانید سایر لوازم آرایش خود مانند کرم پودر و غیره را روی پوستتان استفاده کنید. اما اگر علاقه‌ای به آرایش غلیظ نداشته و دوست دارید سبک آرایش خود را ملایم نگه دارید، می‌توانید کرم پودرتان را با مقداری از پرایمر ترکیب کرده و به این صورت از آنها استفاده کنید. در نتیجه دیگر نیازی نخواهد بود که اول پرایمر را به تنهایی استفاده کنید.

انواع پرایمر آرایشی موجود در بازار

هر قسمت از پوست صورت آرایش مخصوص به خود را دارد و لوازم متفاوتی را برای آنها به کار می‌بریم. به همین ترتیب، پرایمر صورت نیز شامل انواع مختلفی برای لب، چشم، ابرو و غیره می‌شود. مواد به کار رفته در پرایمر لب یا چشم با پوست یکسان نیست. در نتیجه استفاده از پرایمر مخصوص برای هر یک از اجزای صورت به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. همچنین ماندگاری آرایش را هم افزایش می‌دهد.

علاوه بر این پرایمرها انواع ژل، کرم و پودری نیز دارند. برای انتخاب یک پرایمر مناسب پیش از هر چیز باید به نوع پوست خود و سازگاری محصول مورد نظر با آن توجه کنید. در نتیجه در ادامه به بررسی مهمترین نکات در رابطه با انتخاب یک پرایمر خوب و سازگار با پوست می‌پردازیم.

پرایمر خط و چشم تاپ فیس

نحوه‌ی انتخاب پرایمر سازگار با نوع پوست

اولین نکته در مورد انتخاب پرایمر این است که به نوع پوست خود توجه کنید. این محصولات متناسب با انواع مختلف پوست‌های چرب یا خشک تولید می‌شوند. در نتیجه هنگام انتخاب این محصول برای خرید باید مورد متناسب با پوست خود را انتخاب کنید.

پرایمر مناسب برای پوست‌های چرب

کسانی که پوست چربی دارند باید پرایمرهای مات کننده را برای خرید انتخاب کنند. افرادی که پوست چرب دارند همواره تلاش می‌کنند تا از براق شدن پوستشان بعد از آرایش جلوگیری کنند. انتخاب یک پرایمر مات کننده دقیقا همین کار را برایتان انجام می‌دهد. این محصولات مناسب افرادی با پوست چرب تولید می‌شوند و چربی اضافه‌ی پوست را جذب می‌کنند. در نتیجه پوستتان چرب و براق نخواهد شد. برای خرید پرایمر ژنوبایوتیک پوست چرب می توانید سفارش خودتان را در فروشگاه آرایشی ویتالوکس ثبت کنید.

پرایمر مناسب برای پوست‌های خشک

افرادی که پوست خشکی دارند باید از محصولات دارای مرطوب کننده استفاده کنند. این محصولات سبب آب رسانی به پوست شما شده و شادابی و نشاط چهره را حفظ می‌کنند. برای خرید پرایمر ژنوبایوتیک پوست خشک می توانید سفارش خودتان را در سایت ویتالوکس ثبت کنید.

پرایمر مناسب برای تازه کارها

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که پیش از این از این محصول آرایشی استفاده نکرده‌اید می‌توانید برای شروع از پرایمرهای شفاف یا بی‌رنگ استفاده کنید. این مدل از این محصولات برای انواع مختلفی از پوست کاربرد دارند و برای تازه کارها مناسب‌تر هستند. پرایمر تاپ فیس موجود در سایت ویتالوکس مناسب این نوع افراد می باشد.

پرایمر تاپ فیس

پرایمر رنگی

پرایمرهای رنگی برای اصلاح رنگ پوست استفاده می‌شوند. این محصولات رنگ‌های مختلفی دارند که برای مثال یکی از انواع آنها، رنگ سبز است. افرادی که رنگ پوستشان مایل به قرمز است یا جوش‌های قرمزی روی صورت خود دارند می‌توانند با استفاده از این پرایمر، رنگ صورت خود را متعادل کنند. دقت کنید که این محصولات رنگ صورت شما را تغییر نمی‌دهند؛ بلکه کمک می‌کنند تا از این طریق رنگ پوست شما اصلاح و متعادل شود. از این محصولات انواع چند رنگ آنها نیز وجود دارد که استفاده از آنها می‌تواند یک تیر و چند نشان باشد.

ساخت پرایمر خانگی

شاید برایتان جالب باشد بدانید که می‌توانید نوعی پرایمر خانگی نیز برای خود بسازید. مواد مورد نیاز برای تهیه این محصول شامل موارد زیر می‌شود:

  • یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا
  • یک قاشق غذاخوری گلیسیرین یا روغن بادام
  • یک قاشق غذاخوری کرم مرطوب کننده

برای تهیه این پرایمر خانگی می‌توانید مواد فوق را ترکیب کرده و آنقدر هم بزنید تا بافت یکدستی پیدا کند. به همین راحتی می‌توانید یک پرایمر آلوئه ورا برای خود درست کنید. می‌توانید این مواد را در یک ظرف در بسته و تمیز نگه داشته و در مواقع لزوم از آن استفاده کنید. در هرصورت برای خرید پرایمر تاپ فیس ، مای ، ژنوبایوتیک می توانید به راحتی از سایت آرایشی ویتالوکس پرایمر خود را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *