مراقبت از پوست

نقد و بررسی سرم ویتامین سی آردن

سرم ضد لک سی فکتور آردن

سرم ویتامین سی آردن یک سرم ضد لک و آنتی اکسیدان است. استفاده از این سرم به جهت رفع هایپرپیگمنتیشن، درخشش و افزایش شفافیت، تحریک سنتز الاستین و کلاژن، حفظ رطوبت و تجدید ساختار سلولی پوست توصیه می‌شود. از جمله ترکیبات به کار رفته در این سرم می‌توان به ویتامین سی، گلیسیرین، کلاژن هیدرولیز شده، هیالورونیک اسید و رتینول اشاره کرد.

سرم ویتامین سی آردن طبق اطلاعات مندرج در سایت این شرکت یک محصول آنتی اکسیدان است. ترکیبات این محصول در دو دسته‌ی عصاره‌های گیاهی و مواد موثر جای می‌گیرند.

درباره‌ی برند آردن

محصولات برند آردن در لابراتوار پارس حیان تولید می‌شوند که یکی از لابراتوارهای قدیمی و باسابقه‌ی ایرانی است. این لابراتوار سال‌هاست که به تولید محصولات مراقب از پوست و مو و همچنین محصولات بهداشتی مشغول است.

برند آردن فعالیت خود را به هدف تولید محصولات با کیفیت برای پاسخگویی به نیازهای مصرف کنندگان، در سال 1370 آغاز کرد. در حال حاضر محصولات این شرکت تحت عنوان چهار زیر گروه آردن اکسپرتیچ، آردن هرباسنس، آردن اتوپیا و آردن سبوما ارائه می‌شوند. آردن اکسپرتیچ شامل محصولاتی ویژه‌ی افراد بالای 40 سال می‌شود. آردن هرباسنس محصولاتی با پایه گیاهی را شامل می‌شود که هم برای مراقبت از مو و هم مراقبت از پوست هستند. محصولات گروه آردن اتوپیا به هدف مراقبت از پوست‌های خشک یا مبتلا به اگزما تولید می‌شوند. محصولات برند آردن سبوما نیز شامل محصولاتی برای مراقبت از پوست‌های چرب و مستعد آکنه است.

سرم روشن کننده و ضد لک ویتامین سی آردن از جمله محصولات ضد چروک آردن است. علاوه بر این سرم محصولات دیگری نیز از این برند در زیرمجموعه‌ی گروه محصولات دارای ویتامین سی قرار می‌گیرند مانند تونر پاک کننده سی پلاس آردن، کرم روشن کننده و محافظ لب ویتامین سی آردن، کرم ژل ضد چروک دور چشم C10 آردن، لوسیون ضد چروک ویتامین C20 آردن و فوم شستشو سی پلاس آردن.

مواد موثر موجود در سرم ویتامین سی آردن

قاعدتا اولین ماده‌ای که باید در مورد سرم روشن کننده و ضد لک ویتامین سی آردن به آن توجه شود، ویتامین سی پایدار است. ویتامین سی به کار رفته در این محصول با نام تجاری آسکوربوسیلان شناخته می‌شود که از ترکیب پکتین، آسکوربیک اسید و متیل سیلانول به دست می‌آید. این ماده خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به کاهش قرمزی پوست، کاهش لک و تیرگی آن و بهبود بافت پوست کمک می‌کند. همچنین به عنوان تغلیظ کننده نیز کاربرد دارد.

هیالاروئیک اسیدترکیب موثر بعدی شامل رتینول است. رتینول یکی از موثرترین مواد در زمینه‌ی درمان موضعی چین و چروک به شمار می‌رود. این مواد سبب افزایش رگ‌های خونی پوست شده و در نتیجه سبب یکنواختی بافت پوست و افزایش گردش سلولی در آن می‌شوند.

کلاژن هیدرولیز شده مورد بعدی در ترکیبات مهم سرم روشن کننده و ضد لک ویتامین سی آردن است. کلاژن هیدرولیز شده تاثیر بسزایی در نرم و صاف کردن پوست دارد.

آخرین ترکیب مهم از مواد موثر موجود در این محصول هیالورونیک اسید است. این ماده یک مرطوب کننده‌ی طبیعی است و در بسیاری از بافت‌های بدن یافت می‌شود. هیالورونیک اسید جاذب آب است و به همین دلیل آن را یک آبرسان فوق العاده برای پوست در نظر می‌گیرند.

عصاره‎های گیاهی موجود در سرم ویتامین سی آردن

در سرم روشن کننده و ضد لک ویتامین سی آردن از عصاره‌ی پرتقال استفاده شده است. این ماده خاصیت روشن کنندگی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد میکروبی دارد. علاوه بر این مملو از ویتامین سی و قندهای طبیعی مانند فروکتوز، گلوکز و ساکارز است. عصاره‌ی بابونه نیز دومین ترکیب طبیعی به کار رفته در این محصول است. بخش زیادی از گیاه بابونه را یک مایع روغنی شفاف به نام بیزابولول تشکیل می‌دهد که خواص متعددی مانند تسکین دهندگی، ترمیم کنندگی و ضد التهابی دارد.

سایر ترکیبات موجود سرم ویتامین سی آردن

بابونه

علاوه بر موارد ذکر شده، سرم ویتامین سی آردن شامل گلیسیرین، پروپیلن گلایکول، ویتامین E، دی سدیم ادت‌آ و BHT می‌شود. این سرم دارای عطر نیز هست. نگهدارنده‌ی موجود در این محصول نیز بر پایه‌ی فنوکسی اتانول، پارابن و سدیم متابی سولفیت است.

خرید سرم ویتامین سی آردن

حال که با ویژگی‌های این سرم آشنا شده‌اید می‌توانید در مورد این که آیا برای شما مناسب هست یا نه تصمیم بگیرید. برای تهیه سرم ضدلک سی فکتور آردن می توانید از سایت آرایشی ویتالوکس خرید نمایید.

سرم ضد لک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *