مراقبت از مو

تفاوت اکسیدان 6،9،3 (آشنایی با درصد اکسیدان رنگ مو)

تفاوت اکسیدان ها

اکسیدان رنگ مو یکی از اجزای اصلی ترکیب رنگ مو است که در آرایشگاه ها از آن استفاده می شود. نه تنها در آرایشگاه در بسیاری از مواقع شما می توانید برای خرید اکسیدان رنگ مو و انجام فرآیند رنگ مو در خانه نیز اقدام نمایید و خودتان ترکیب رنگ موی مورد نظر را ایجاد نمایید و موهای خود را رنگ کنید. در نظر داشته باشید در زمان ترکیب نمودن رنگ مو باید میزان مواد قابل ترکیب شدن با یکدیگر را بدانید. همچنین باید اطلاعاتی در خصوص انواع اکسیدان ها، تفاوت میان نمونه های مختلفی از اکسیدان و …. را بدانید. در این حالت است که بهترین ترکیب رنگ را آماده نموده اید و می توانید زیبایی موهای خود را با این ترکیب چند برابر کنید.

در این متن در خصوص تفاوت اکسیدان 6،9،3 درصد اطلاعاتی را عنوان خواهیم کرد و برای شما به عنوان آشنایی با درصد اکسیدان رنگ مو اطلاعاتی را بیان خواهیم نمود. در این حالت با کمترین هزینه موجود می توانید رنگ موی دلخواه خود را داشته باشید و در فاصله زمانی کمتری برای رنگ نمودن مجدد موهای خود اقدام کنید.

اکسیدان مناسب برای رنگ نمودن مو چیست؟

اکسیدان رنگ مو را همه خانم ها میشناسند. اکسیدان ها یکی از مهم ترین اجزای موجود برای ترکیب رنگ مو هستند. اکسیدان یا هیدروژن پراکسید خود یک محلول و یا کاتالیزور است که در روند رنگ نمودن مو از آن برای سرعت دادن واکنش استفاده می شود. این ماده در افزایش سرعت رنگ گرفتن مو ها نقش اصلی دارد و اصلی ترین و مهمترین کاربرد این ماده نیز همین افزایش سرعت فرآیند رنگ گیری است. ثبات رنگ مو، ایجاد سلامت و زیبایی برای ساقه مو، سرعت افزایش رنگ پذیری ساقه و ریشه مو از وظایف اصلی این ماده و محلول می باشد. اکسیدان رنگ مو موجود در بازار نیز مانند هر نمونه کاتالیزور دیگری، از انواع مختلف با درصد های متنوعی تشکیل شده است. اگر اکسیدان رنگ موی خود را به درستی انتخاب نمایید، قطعا می توانید زیبا ترین مو ها، سالم ترین و خوش رنگ ترین مو را داشته باشید.

در ادامه با آشنایی بیشتر با درصد اکسیدان 9 درصد، اکسیدان 6 درصد، اکسیدان 3 درصد می توانید بهترین نمونه را با توجه به اثر گذاری آن ها خریداری نمایید.

ترکیب شیمیایی اکسیدان های رنگ مو

فرمول شیمیایی اکسیدان های رنگ موی موجود در بازار در حالت کلی و در سیستم پایه به قرار زیر است:

  • هیدروژن
  • کلر
  • فلوئور
  • کربن
  • ید

این مواد اصلی ترین مواد ترکیب اکسیدان رنگ مو هستند. گاهی در بسیاری از اکسیدان های شرکت های مختلف، شاهد مواد ویتامینه برای نرم کردن مو نیز خواهیم بود. همچنین درصد هر کدام از این مواد با توجه به درصد اکسیدان تغییر خواهند کرد. بازی با فرمولاسیون اکسیدان رنگ مو سبب ایجاد درصد های مختلفی از رنگ مو و اثر گذاری متفاوتی از رنگ مو شده است. ترکیب شدن رنگ مو با این مواد سبب می شود تا تاثیر گذاری رنگ مو بیشتر از قبل شود. در هر درصدی از این ماده بنا به تغییر درصد ترکیبات، این تاثیر گذاری کم و یا زیاد تر خواهد شد.

وظیفه و مکانیسم اثر اکسیدان رنگ مو در ترکیب اصلی

اکسیدان رنگ مو در ترکیب اصلی وظیفه activator یا فعال کننده واکنش شیمیایی را بر عهده دارد. در اصطلاح شیمیایی به این ماده کاتالیزور گفته می شود. اما ترکیب این ماده به حدی است که آسیبی به مو ها، ساقه و یا ریشه آن وارد نمی کند. به همین منظور می توانید بدون نگرانی از اکسیدان رنگ مو استفاده کنید. اکسیدان رنگ مو بر روی فولیکول ها و یا رنگدانه های مو تاثیر می گذارد و سبب رنگ پذیری مو خواهد شد. اگر از اکسیدان استفاده نشود، به اصطلاح مو رنگ باز نخواهد کرد و نتیجه ای از رنگ کردن مو حاصل نخواهد شد.

چرا باید به تفاوت اکسیدان 9،6،3 درصد پی ببریم؟

همه خانم ها اکسیدان رنگ مو را برای رنگ نمودن مو های خود مورد استفاده قرار می دهند. رنگ کردن مو نیز به منظور زیبایی مو ها انجام می گیرد. حال تصور کنید، موهای نازک دارید و از اکسیدانی با درصد اشتباه استفاده خواهید نمود. در این حالت ممکن است سلامت موهای شما به خطر بیفتد. همچنین اگر آرایشگر هستید و قصد دارید تا رضایت مشتری خود را جذب کنید، بهتر است ابتدا بدانید مشتری شما چه درخواستی دارد. بعد از بررسی درخواست مشتری خود می توانید درصد اکسیدان رنگ مو مورد استفاده را در نظر بگیرید. با توجه به این اطلاعات می توانید بهترین نمونه اکسیدان را انتخاب و از بهترین فروشگاه و معتبر ترین فروشگاه اکسیدان های مورد نظر خود را خریداری نمایید.

تفاوت اکسیدان 6،9،3 (آشنایی با درصد اکسیدان رنگ مو)

اکسیدان رنگ مو را بر اساس درصد ترکیب های موجود در آن می توانیم به چند دسته کلی تقسیم بندی کنیم. این چهار گروه شامل موارد زیر هستند:

  • اکسیدان 3 درصد
  • اکسیدان 6 درصد
  • اکسیدان 9 درصد
  • اکسیدان 12 درصد

این چهار نمونه اکسیدان ها برای رنگ نمودن مو بانوان و آقایان مورد استفاده قرار میگیرد. تفاوت های بسیار زیادی در این نمونه اکسیدان های رنگ مو را می توانیم مشاهده کنیم. در حالت کلی هر چه درصد اکسیدان رنگ مو بیشتر باشد، رنگ مویی که استفاده نموده اید روشن تر خواهد شد. به عنوان دیگر درصد رنگ مو بالاتر قدرت بیشتری برای از بین بردن رنگدانه های مو را دارا می باشد.

تفاوت اکسیدان

به همین منظور تاثیر بسیار بیشتری را نیز می توانیم مشاهده کنیم. این در حالی است که بسیاری از افراد برای رنگ نمودن موهای سفید خود باید از اکسیدان ها با درصد های پایین تری استفاده کنند. در این حالت رنگ موی انتخابی نیز باید با نیاز شما همخوانی داشته باشد.

اکسیدان 3 درصد چه نوع اکسیدانی است و چرا به این نام خوانده می شود؟

اکسیدان رنگ مو 3 درصد یا اکسیدان با ولوم 10 که در بازار با نام اکسیدان شماره 0.5 نیز آن را می توانیم تهیه کنیم، ضعیف ترین نمونه اکسیدان موجود در بازار است. این نمونه اکسیدان در رنگ نمودن مو های سفید، در هایلایت، رنگساژی مو، مش و انواع لایت ها مورد استفاده قرار میگیرد. درصد اثر گذاری اکسیدان رنگ مو سبب می شود تا درصد های مختلفی را برای اکسیدان ها تعیین کنیم. این نمونه اکسیدان همچنین برای دکلره مو به دلیل دوام بسیار بالا مورد استفاده قرار میگیرد. در نظر داشته باشید قبل از رنگ کردن مو با رنگ های تیره می توانید برای رنگ پذیری موهای سفید کمی از اکسیدان را روی مو بکشید. در این حالت رنگ پذیری بهتری را مشاهده خواهیم نمود.

اکسیدان 6 درصد و کاربرد آن برای رنگ نمودن مو

اکسیدان رنگ مو شش درصد را با نام اکسیدان شماره یک نیز می شناسند. این نمونه اکسیدان نمونه متوسط است و معمولا برای رنگ نمودن ساده مو و ریشه مو مورد استفاده قرار میگیرد. اکسیدان 6 درصد رنگ مو را برای رنگ های معمولی که نه بسیار تیره هستند و نه بسیار روشن مورد استفاده قرار می دهند. در نظر داشته باشید بانوانی که موهای خود را لایت، هایلایت و یا مش نموده اند و قصد دارند این نمونه فعالیت ها را تمدید کنند، برای جلوگیری از سوختگی مو و یا آسیب وارد شده به مو از این نمونه اکسیدان ها استفاده می کنند. اکسیدان رنگ مو شش درصد یا ولوم 20 را برای رساندن پایه مو به پایه رنگی 6 یا 7 مورد استفاده قرار می دهند.

چه زمان هایی از اکسیدان 9 درصد استفاده می کنیم؟

اکسیدان 9 درصد یا اکسیدانی با ولوم 30 که از قوی ترین نمونه اکسیدان های موجود است را برای انواع دکلره ها استفاده می کنند. این نمونه اکسیدان پایه رنگ مو را به نزدیک صفر می رساند. در این حالت مو تغریبا هیچ رنگدانه ای ندارد و آماده است تا رنگ جدیدی را به خود جذب نماید. در زمان دکلره و مش و لایت بهتر است از این نمونه اکسیدان رنگ مو استفاده نمایید، چرا که آسیب کمتری در این نمونه فعالیت ها را بر روی موی شما ایجاد می کند. برای رنگ های روشن طیف رنگی شماره هشت و نه می توانیم از این نمونه اکسیدان استفاده کنیم. با در نظر داشتن اطلاعات موجود در خصوص اکسیدان رنگ مو می توانید برای خرید نمونه ای از اکسیدان، با توجه به نیاز خود اقدام نمایید.

نمونه های دیگر اکسیدان رنگ مو

از نمونه های دیگر اکسیدان رنگ مو می توانیم به اکسیدان 12 درصد نیز اشاره کنیم. برای مصرف این نمونه اکسیدان بهتر است یا متخصصین رنگ مو مشورت کنید. همچنین بهتر است خودتان برای استفاده از این اکسیدان اقدام نکنید. در این حالت آسیب وارد شده به موهای شما در زمان استفاده به حداقل میزان خود خواهد رسید. همچنین در نظر داشته باشید هر چه ضخامت ساقه موی شما بیشتر باشد باید از اکسیدان قوی ترین با درصد بیشتری برای از بین بردن رنگ اصلی استفاده نمایید.  با در نظر داشتن این اطلاعات قطعا می توانید به عنوان آرایشگر مشتریان خود را راضی نگه دارید و می توانید بهترین رنگ مو مد نظر خود را ایجاد کنید.

تفاوت اکسیدان

خرید بهترین نمونه اکسیدان رنگ مو با در نظر داشتن تفاوت اکسیدان 6،9،3

با توجه به مواردی که در خصوص اکسیدان 6 درصد، اکسیدان 3 درصد و اکسیدان 9 درصد عنوان نمودیم، در صورت نیاز می توانید با مطالعه این موارد برای خرید آن ها اقدام کنید. همچنین قیمت این نمونه اکسیدان ها با توجه به درصد آن ها، با توجه به میزان موجود در هر بسته بندی، با توجه به ترکیب های اضافی موجود، با توجه به برند تولید کننده و…. با یکدیگر متفاوت است. شما با در نظر داشتن بودجه خود، نیاز خود و با مشورت با افراد متخصص در این زمینه، می توانید بهترین انتخاب را از میان اکسیدان های رنگ مو با درصد های مختلف تاثیر گذاری، داشته باشید.

نسبت رنگ موی مصرفی به اکسیدان برای ترکیب

میزان اختلاط اکسیدان با رنگ موی مورد نظر شما تعیین کننده رنگ نهایی مورد استفاده شما خواهد بود. معمولا درصد های اختلاط رنگ مو و اکسیدان به میزان یک به یک و نیم است. به ازای هر صد میلی لیتر رنگ موی استفاده شده 150 میلی لیتر از اکسیدان را باید مورد استفاده قرار دهیم. اگر قصد دارید که رنگ مو تیره تر باشد میزان اکسیدان را نیز می توانید کمتر نمایید. اما اگر قصد دارید روشن ترین درجه رنگ موی خود را استفاده کنید، میتوانید میزان اکسیدان با درصد مناسب را در ترکیب رنگ موی خود افزایش دهید. همچنین به نمونه رنگساژی نیز دقت کنید، چرا که میزان اکسیدان در این نمونه به میزان سه برابر تغییر پیدا می کند. با در نظر داشتن این موارد می توانید بهترین ترکیب را ایجاد نمایید و در خانه از رنگ مویی که خود تهیه نموده اید استفاده کنید.

کلام نهایی

با توجه به مواردی که در این مقاله در خصوص انواع اکسیدان رنگ مو اعلام کردیم، می توانید بدون نگرانی ترکیب مورد نظر خود را برای رنگ نمودن مو های تان ایجاد نمایید. در مدت زمان مشخصی رنگ مو را بر روی موی خود قرار دهید. در انتها می توانید بدون استفاده از شامپو و مواد شوینده مو های خود را بعد از گذشت مدت زمان مورد نیاز، شست و شو دهید. برای خرید انواع: رنگ مو اسکالیم، رنگ مو فرامسی ، اکسیدان بلوندمی، اکسیدان ایگورا  می توانید از بهترین سایت فروشگاه لوازم آرایشی ویتالوکس کالای خود را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *